عصر خودرو

یک فعال بازار بررسی کرد:

علت ریزش بازار چیست؟

عصر بازار- مدیر معاملات یک کارگزاری با اشاره به تحلیل های بنیادی و تکنیکی و به دنبال آن رفتارشناسی فعالان بورس، دلیل ریزش شاخص در معاملات روز جاری و راهکار خروج نقدینگی از صنعت مقبول بازار را اعلام کرد.

علت ریزش بازار چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ملت بازار، حامد ستاک درباره افت 373 واحدی شاخص در معاملات روز جاری اظهار داشت: از آنجا که در فرهنگ سرمایه گذاری بازار سرمایه کشور صف خرید و صف فروش نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و عرضه و تقاضای لیدرهای بازار تعیین کننده شرایط کلی بازار هستند، امروز شاهد عرضه شدن صف خرید گروه خودرو بودیم و همین عامل مهم ترین دلیل برای منفی شدن بازار بوده است، هرچند اخبار و شایعات نیز به این اتفاق کمک کرد.

    مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن با اشاره به روند معاملات و حرکت گروه‌ها و صنایع در بورس در هفته‌های اخیر، گفت: همواره بازار سرمایه به فراخور رفتاری که از خود نشان می دهد و بسته به واکنشی که فعالان بازار به آن رفتار نشان می دهند موافقین و منتقدینی دارد. دور نیست ایامی که یکی از مهم ترین ایرادات بازار سرمایه مثبت و منفی شدن هم جهت همه صنایع و شرکت ها بود. این در حالی است که امروزه این موضوع تا حدود بسیاری برطرف شده است و بازار به جز یک گروه خاص در سایر نمادها با وضعیتی ساکن و تقریبا با حجم کم معاملات همراه است.

    اصلی ترین عامل حرکت نقدینگی به سوی بازارهای مالی
    ستاک در پاسخ به این سوال که آیا افت 728 واحدی شاخص در هفته گذشته طبیعی بود و در راستای تعادل در بازار رخ داد یا خیر؟ گفت: هرگونه افت و خیز در روند بازار سرمایه که همراه با حجم بالای معاملات باشد طبیعی بوده و نگران کننده نخواهد بود.

    وی با تحلیل روند فعلی معاملات بورس، گفت: از آنجایی که بیش واکنشی و فرو واکنشی از رفتارهایی است که در بازار پذیرفته شده، رفتار این روزهای بازار قابل تعریف است. ولی آیا این رفتار به نفع شرایط این روزهای بازار است یا خیر؟ پاسخ به این سوال نیاز به موشکافی و رفتارشناسی دقیق فعالان بازار در این شرایط دارد. بی شک اصلی ترین عامل حرکت نقدینگی به سمت بازارهای مالی احتمال کسب سود بیشتر است.

    فصل مشترک تحلیل های بنیادی و تکنیکی
    مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن با بیان اینکه فصل مشترک تحلیل های بنیادی و تکنیکی جهت کسب سود پیش بینی در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا برای دارایی در آینده است، گفت: حال تحلیلگران بنیادی پیشی گرفتن تقاضا را بر مبنای رشد سود آوری پیش بینی می کنند و در طرف مقابل تحلیلگران تکنیکی با توجه به الگوهایی که از رفتارهای قبلی فعالان استخراج شده است معتقد به پیش بینی میزان عرضه و تقاضا در وضعیت دارایی مورد نظر هستند.

    وی افزود: با توجه به موارد ذکر شده و نوع عرضه و تقاضایی که در گروه پیشرو همانند صنعت خودرو وجود دارد به نظر می رسد جریان نقدینگی در این گروه همچنان وجود دارد و قسمت عمده حجم معاملاتی بازار در این گروه باقی خواهد ماند.

    راهکار خروج نقدینگی از صنعت مورد اقبال
    این مدیر معاملات همچنین در ادامه در خصوص راهکار خروج نقدینگی از صنعت مورد اقبال بازار، گفت: برای اینکه بتوان جریان نقدینگی را از گروه خودرویی خارج و به صنایع بزرگ دیگر منتقل کرد، به محرک هایی به قدرت محرک های موجود در گروه خودرویی نیاز است.

    ستاک ادامه داد:برای مثال در صورتی که در صنایع دیگر صحبت ها و علائمی از انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران خارجی و یا اصلاح ساختار سرمایه، افزایش سرمایه از طریق روش های جذاب برای بازار سرمایه ، پیش بینی هایی در خصوص رشد سودآوری از طریق فروش دارایی های مازاد، پیش بینی مدیران شرکت در خصوص رشد قیمتی سهم و هماهنگی با طرف عرضه به منظور مدیریت عرضه و... وجود داشته باشد، رشد قیمتی در سایر نمادهای بازار محتمل خواهد بود .در غیر این صورت بازار رویه این روزهای خود را طی خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو