عصر خودرو

زنگنه:

منابع مالی اجرای طرح های بهینه سازی از محل صرفه جویی مصرف سوخت تامین می شود

عصر بازار- وزیر نفت با بیان اینکه دولت و شرکت ملی نفت ایران هزینه ای برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف سوخت نمی پردازند، گفت: منابع مالی اجرای طرح های بهینه سازی از محل صرفه جویی مصرف سوخت تامین خواهد شد.

منابع مالی اجرای طرح های بهینه سازی از محل صرفه جویی مصرف سوخت تامین می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به مسئولیت های این شرکت اشاره کرد و افزود: در 2.5 سال گذشته بیشتر امور انجام شده در این شرکت با تصویب بند «ق» تبصره دوم قانون بودجه سال ٩٣ همزمان بوده است.
    وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی براساس بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣ به وزارت نفت اجازه داد که از منابع حاصل از صرفه جویی سوخت برای بازپرداخت های طرح های بهینه سازی انرژی استفاده کند.
    وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، مجری طرح های برنامه ریزی شده برای کاهش شدت انرژی نیست، ادامه داد: نقش این شرکت در اجرای این طرح ها به عنوان محور، سازمان دهنده و ناظر است.
    به گفته زنگنه، طرح های نوسازی ناوگان برون شهری، ناوگان اتوبوسرانی درون شهری و نوسازی تاکسی ها، توسعه حمل و نقل ریلی، افزایش کارآیی موتورخانه ها و برقدار کردن چاه های کشاورزی از جمله طرح های این شرکت است.
    وی با بیان اینکه شرکت نفت و دولت هزینه ای برای طرحهای بهینه سازی مصرف سوخت نمی دهند، ادامه داد: طرح های تعریف شده در این بخش باید سودآور و اقتصادی باشند.
    وزیر نفت با تاکید بر اینکه از طریق بند «ق» می توان تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد کرد، گفت: اجرای طرح های مصوب بهینه سازی مصرف سوخت افزون بر اینکه تأثیری مطوب در اقتصاد، محیط زیست و رضایتمندی مردم دارد سبب اشتغال زایی بالایی در کشور می شود.
    زنگنه با بیان اینکه اصل مسئولیت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت خدمت به شرایط اقتصادی ایران و خارج کردن آن از رکود است، افزود: اگر بتوانیم با اجرای طرح های کاهش شدت مصرف، نیم درصد نیز در تولید ناخالص کشور اثرگذار باشیم، بسیار کار بزرگی انجام شده است.
    وی گفت: باید به طرح های مصوب در این شرکت ملی نگاه کرد و به دنبال طرح های غیراقتصادی نرفت.
    وزیر نفت روز چهارشنبه (١٨ فروردین ماه) در حکمی علی وکیلی را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و مشاور خود منصوب کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها