عصر خودرو

یکشنبه ۲۲فروردین؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز یکشنبه ۹۵.۰۱.۲۲ در بازار برق بورس انرژی ۱,۶۸۱ مگاوات برق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با افتی شدید مواجه شد و کاهش 2 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ در معاملات امروز روند قیمت موفق به شکستن کف کانال در قیمت 315,000 ریال شد و با افتی قابل ملاحظه در محدوده 310,000 ریال قرار گرفت. با توجه به کاهش قابل توجه قیمت پیشنهادی نیروگاه‌ها، شاهد انجام معاملات با افزایش در حجم و ارزش معاملات بودیم. با وجود افزایش حجم معاملات همراه با نزول قیمت، احتمال تداوم روند نزولی وجود دارد.
    بیشترین کاهش قیمت در سررسیدهای اردیبهشت ماه اتفاق افتاد که همین امر موجب شد تا بیشترین حجم معاملات نیز به این سررسیدها اختصاص یابد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950204 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950204 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با ثبات در قیمت 320,000 ریال آغاز کرده و در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و تا قیمت 310,000 ریال کاهش یافته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره کار خود را با روندی با ثبات در محدوده 440,000 ریال آغاز کرده و از اواسط دوره شیب نزولی به خود گرفته و تا محدوده 365,000 ریال کاهش یافته و در انتهای دوره با اندکی صعود در محدوده 394,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 420 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 22.01.1395 با 200  مگاوات می‌باشد.


    روند نماد 13940204 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها