عصر خودرو

قیمت نفت در میان مدت ۶۰ دلار می‌شود

عصر بازار- بانک ملی قطر در تحلیل اقتصادی خود اعلام کرد، بازار جهانی نفت به سمت توازن در حال حرکت است و رقم ۶۰ دلار در هر بشکه برای طلای سیاه در میان مدت دور از دسترس نیست.

قیمت نفت در میان مدت ۶۰ دلار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بانک ملی قطر در تحلیل اقتصادی خود گزارش داد: انتظار می رود مازاد عرضه نفت در سال جاری میلادی به 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند، این در حالی است که پیش از این سازمان اطلاعات انرژی آمریکا رقم 1.8 میلیون بشکه در روز را مازاد عرضه نفت در سال 2015 میلادی گزارش داده بود.

    این بانک قطری اعلام کرد، در واقع افزایش تقاضا برای نفت از سوی بازارهای نوظهور و بویژه چین و قسمتی از آسیا رقم خورده است.

    همچینن مقامات بانک ملی قطر به این نکته اشاره کردند که روند تولید نفت در آمریکا از آوریل سال 2015 میلادی نزولی شده است ولی در عوض این کاهش تولید با افزایش نفت ایران و عراق جبران خواهد شد. با احتساب کاهش تولید نفت و رقم فعلی مازاد عرضه، میانگین قیمت نفت در سال جاری میلادی 41 دلار در هر بشکه خواهد بود.

    مقامات این بانک قطری در ادامه گفتند: مازاد عرضه نفت در سال آینده میلادی به 400 هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد که این یعنی حرکت بازار به سمت توازن ، ضمن اینکه رشد تقاضا هم به 1.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که با این وجود میانگین قیمت نفت در سال آینده میلادی و 2018 به ترتیب رقم 51 دلار و 56 دلار در هر بشکه است. البته ممکن است که بهای نفت در میان مدت رقم 60 دلار در هر بشکه را هم تجربه کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها