عصر خودرو

موسسه مودیز:

شرکتهای انرژی با فشار نقدینگی مواجهند

عصر بازار- آژانس رتبه‌بندی اقتصادی آمریکایی مودیز هشدار داد، شرکت‌های نفت، گاز و معدنی برای بالا بردن نقدینگی خود در کوتاه‌مدت با مشکل مواجه شده‌اند و احتمالا بخش‌های دیگری از اقتصاد اروپا را به خطر خواهند انداخت.

شرکتهای انرژی با فشار نقدینگی مواجهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، موسسه مودیز اعلام کرد: سهم شرکت‌های اروپایی که رتبه آنها تنزل یافته و با فشار نقدینگی مواجه هستند در مارس سال جاری میلادی به 23 درصد افزایش یافته است که بیش از دو برابر سال گذشته زمانیکه تنها 11 درصد شرکت‌ها تحت فشار بودند قرار دارد.

    سطح فشار ممکن است امسال بالاتر برود اگر شرکت‌های پردرآمد و پرخطر برای بدست آوردن پول از طریق فروش اوراق قرضه با مشکل مواجه شوند.

    توبیاس واگنر نایب رییس و تحلیلگر ارشد موسسه مودیز هشدار داد‌: اگر این روند ادامه پیدا کند، نگرانی درباره نقدینگی می‌تواند به شرکت‌های دیگر بخش‌های اقتصادی سرایت کند.

    این در حالیست که الساندرو روکاتی نایب رییس ارشد مودیز با تعدیل نگرانی‌ها توضیح داده که بانک‌های اروپایی در برابر مشکلات نقدینگی در امنیت هستند.

    وی گفت: بانک‌های بزرگ اروپایی چندان در معرض مشکلات نفت و گاز نیستند و تحولات در سال 2015 معتدل بوده است. این امر می‌تواند در سال 2016 افزایش پیدا کند، اما در مجموع این مسائل عامل کلیدی رتبه‌بندی برای ما نیستند.

    روکاتی گفت: شرکت‌های بخش نفت و گاز تنها سه درصد وام بانک‌های اروپایی را به خود اختصاص می‌دهند.

    اگرچه وی تاکید کرد که بانک‌های بی ان پی، آی ان جی و اچ اس بی سی بیشتر از سایرین در معرض بخش انرژی هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها