عصر خودرو

صعود دسته‌جمعی بازارهای سهام کشورهای عربی

عصر بازار- به دنبال رشد شدید قیمت نفت، به عنوان منبع درآمد اصلی منطقه، بازارهای سهام کشورهای عربی خلیج فارس نیز با رشد مواجه شدند.

صعود دسته‌جمعی بازارهای سهام کشورهای عربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص عمومی DFM دوبی با رشدی 0.9 درصدی به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر گذشته نزدیک شد. این شاخص در نزدیک‌ترین فاصله با میانگین حرکت 200 روزه خود قرار گرفته است که از آگوست تاکنون بالاتر از این مشاهده نشده است. شاخص QE قطر نیز با رشدی 0.6 درصدی سومین روز صعود خود را پشت سر گذاشت.

    در پی دهمین هفته کاهش تولید نفت آمریکا در 11 هفته اخیر، هر بشکه نفت برنت، شاخص نیمی از نفت دنیا، روز جمعه با رشدی 6.4 درصدی 41 دلار و 94 سنت معامله شد.

    کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به منظور تامین مالی هزینه‌های دولت به شدت به درآمد نفتی وابسته‌اند، و بازارهای سهام منطقه نیز ارتباط نزدیکی با قیمت نفت خام دارند.

    شاخص عمومی ADX ابوظبی در معاملات امروز 0.8 درصد افزایش داشت. شاخص قیمت SE‌ کویت نیز رشدی 0.3 درصدی را تجربه کرد و شاخص MSM 30 عمان با رشدی 0.4 درصدی هفتمین روز متوالی صعود خود را به ثبت رساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها