عصر خودرو

رکوردی جدید ثبت شد

تزریق ۱۱.۳میلیارد مترمکعب گاز درمیدانهای نفتی

عصر بازار- مدیرمنطقه یک عملیات انتقال گاز اعلام کرد : حجم تزریق گاز به میدان های نفتی مناطق نفتخیز جنوب در سال ۱۳۹۴ با ثبت رکوردی جدید به ۱۱.۳ میلیارد مترمکعب رسید.

تزریق ۱۱.۳میلیارد مترمکعب گاز درمیدانهای نفتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عبدالحسین کوتکی گفت: میزان تزریق گازبه میدان های نفتی نسبت به سال1393 حدود ٣٣ درصد رشد داشت.
    وی افزایش ١٣ درصدی میزان گاز تزریقی به میدان نفتی آغاجاری (خوزستان) را یادآور شد و افزود: پارسال بیش از 6.8 میلیارد مترمکعب گاز به این میدان تزریق شد.
    کوتکی اضافه کرد: تزریق گاز به میدان های نفتی از جمله سیاست های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران برای صیانت از این میدانها به شمار می رود و اکنون روزانه ٣٢ میلیون مترمکعب گاز به میدان آغاجاری تزریق می شود.
    به گفته کوتکی، در سال ٩٤، به میدان نفتی کرنج با رشد 83 درصدی نسبت به سال ماقبل 3.4 میلیارد مترمکعب و بهمیدان کوپال با رشد 33 درصدی بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز تزریق شد.
    چاه های نفتی بتدریج پس از آغاز برداشت نفت دچار افت طبیعی فشار مخزن شده و میزان تولید نفت آنها کاهش می یابد، بر این اساس تلاش می شود با تزریق گاز طبیعی به میدان های نفتی، میزان تولید آنها ثابت نگاه داشته شود.
    چنانچه تاخیر در تزریق گاز بوجود آید، این میدان های نفتی بتدریج قابلیت تولید نفت خود را از دست داده و متروکه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها