عصر خودرو

فعال بازار بورس:

حرکت بازار سرمایه منوط به تحولات دلار است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری ملی ایران حرکت بازار سرمایه را منوط به تحولات دلار دانست و گفت:سیاست های دولت سرعت حرکت صنایع را تعیین می کند و امیدواریم سیاست های دولت در راستای تولید و اشتغال باشد.

حرکت بازار سرمایه منوط به تحولات دلار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی عسگری مارانی همزمان با چهلمین سالروز عرضه سهام این شرکت و نواخته شدن زنگ معاملات بورس تهران در تالار حافظ در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه بازار سرمایه تصمیم گیر نرخ دلار نیست، اظهار امیدواری کرد سیاست های دولت نباید بر اساس اقتصاد سیاسی باشد.
    وی با اشاره به نقش موثر نرخ دلار در بازار سرمایه ؛ اظهار داشت: در حالی که نرخ حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری 16 درصد رشد داشته است، اگر نرخ دلار افزایش نباید صادرات بسیاری از بخش ها با مشکل مواجه می شود.
    عسگری مارانی تصریح کرد: نرخ دلار باید با نرخ تمام شده بنگاه ها هماهنگ باشد زیرا تنها در این صورت می توان از دامپینگ(رقابت مکارانه) کالاهایی وارداتی جلوگیری کرد و تولید داخل را به حرکت درآورد.
    وی با اشاره به نامگذاری سال جاری ' اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل' گفت: اگر نگاه دولت ،تصمیم گیران و قانونگذاران به این مساله باشد که توان تولیدی کارخانجات افزایش یابد می توان آن را براساس اقتصاد مقاومتی اجرایی کرد.
    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران با اشاره به اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و رفع تحریم ها، اظهارداشت: بعد از برجام و به دلیل طولانی بودن مدت تحریم ها ابهامات زیادی وجود دارد و هم اکنون به حرکت جسورانه مدیران نیاز داریم.
    وی با بیان اینکه شرکت های خودروسازی نیاز به فروش و منابع مالی دارند و این درحالی است که نقدینگی 950 هزار میلیارد تومانی همانند آبی راکد است که باید به حرکت درآید، گفت: اگر سپرده قانونی بانک ها کاهش یابد می توان این مشکل را حل کرد.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران اظهار داشت: علاوه بر این رفع سیاست های تنبیهی برای بخش مسکن همانند بالارفتن مالیات نقل و انتقال ،وضع مالیات بر ارزش افزوده و دریافت مالیات از خانه های خالی می تواند بخش مسکن را به حرکت درآورد و در همین راستا نیز سایر صنایع وضعیت مطلوبی پیدا خواهند کرد.
    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سیاست گذاری های دولت برای بخش های مختلف، تصریح کرد: البته پیشنهادهایی برای متوقف شدن اقدام های تنبیهی در بخش مسکن در برنامه پنجساله ششم توسعه ارایه شده است.
    عسگری مارانی اظهار داشت: بازار سرمایه در دو تا سه ماه آخر سال گذشته روند مطلوب بازار را ' پیش خور' کرد. این در حالی است که وضعیت نقدینگی در شرکت ها با مشکلاتی مواجه است و به همین دلیل بنگاه ها در سال جاری نباید به دنبال تقسیم سود باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها