عصر خودرو

مبادله در تهران؛

قرار داد ساخت نیروگاه توسط ایران در قزاقستان امضا شد

عصر بازار- قرارداد همکاری شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران (صانیر) با شرکت «اوراسیا اینوست گروپ» قزاقستان در محل هتل پارسیان آزادی تهران امضا و مبادله شد.

قرار داد ساخت نیروگاه توسط ایران در قزاقستان امضا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بهمن صالحی مدیرشرکت صانیر امروز (یکشنبه) در حاشیه جلسه شورای بازرگانی قزاقستان و ایران در محل هتل یاد شده  اظهار داشت : قرارداد ساخت یک نیروگاه بادی 50 مگاواتی و دو نیروگاه حرارتی 250 مگاواتی با حضور « الکساندر یوروویچ » مدیرعامل شرکت اوراسیا اینوست گروپ به امضا رسید.
    به گفته وی ارزش این قرارداد 600 میلیون دلار است که با توافق های انجام شده تا یک میلیارد دلار قابلیت افزایش دارد.
    مدیرعامل صانیر افزود: یکی از این نیروگاه ها در سواحل دریای خزر و دو پروژه دیگر در حاشیه جاده ابریشم در شهر آلماتی (پایتخت قزاقستان) در دوره 18 ماه احداث خواهد شد .
    وی تصریح کرد: علاوه بر این مقرر شد، شرکت صانیر در زمینه های آب و فاضلاب، خطوط لوله گاز، توسعه راه های قزاقستان و توسعه و اکتشاف معادن این کشور نیز با قزاق ها همکاری داشته و بین دو طرف تفاهم نامه امضا شود.
    صالحی گفت : اینک استفاده از همکاری های مشترک خارجی در اجرای پروژه های قزاقستان در دستور کار صانیر نیست ، و تلاش می شود با استفاده از توانایی و تخصص تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی، پروژه ها به انجام برسد.
    وی خاطرنشان کرد: برپایه قرار داد مزبور، این نخستین حضور صانیر در بازار بزرگ کشور قزاقستان است که از وجود تامین کننده های مالی خارجی (در قالب فاینانس) نیز در پیشبرد پروژه ها استفاده خواهد شد.
    صالحی یادآور شد: صانیر اینک در 13 کشور جهان پروژه در دست اجرا دارد و تا کنون در 25 کشور جهان هم طرح و پروژه اجرا کرده است.
    سفیران ایران و قزاقستان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و مدیر صندوق سرمایه گذاری قزاقستان نیز در این مراسم حضور داشتند.
    براساس آمار منتشره توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان مبادلات تجاری دو کشور در سال 1393 معادل 354 میلیون دلار بوده که میزان صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران بر پایه آمار گمرک به ترتیب 187 و 167 میلیون دلار ثبت شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها