عصر خودرو

اولین قرارداد اجاره نفتکش‌های ایران امضا شد

عصر بازار- اولین قرارداد اجاره کشتی نفتکش ایران به یک شرکت معتبر نفتی جهان امضا شده است.

اولین قرارداد اجاره نفتکش‌های ایران امضا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، تا پیش از اعمال تحریم‌های بین المللی ایران دستکم 10 فروند کشتی نفتکش غول پیکر را به شرکت‌های بزرگ نفتی جهان همچون شل انگلیس، توتال فرانسه و انی ایتالیا اجاره داده بود و تمامی این نفتکش‌ها در بنادر و ترمینال های نفتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تردد می کردند.

    با اجرایی شدن برجام و لغو برخی از تحریم‌های نفتی، شرکت ملی نفتکش ایران اولین قرارداد اجاره یک کشتی نفتکش ایران را با یک شرکت معتبر نفتی جهان امضا کرده و پیش بینی می‌شود به زودی قراردادهای جدید اجاره نفتکش بین ایران و شرکت‌های شل و توتال امضا شود.

    نصرت الله سردشتی مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش با تایید امضای این قرارداد نفتی، گفت: ناوگان نفتکش ایران تا پیش از تحریم‌ها همواره مورد توجه شرکت‌های بزرگ نفتی جهان بوده است.

    این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: در این راستا نخستین کشتی نفتکش ایران پس از لغو تحریم‌ها در اسفند ماه سال گذشته به اجاره یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی جهان درآمده است.

    علی‌اکبر صفایی مدیرعامل شرکت نفتکش هم تاکید کرده است: از نفتکش ایران به عنوان نخستین شرکت کشتیرانی کشور نام برده می شود که توانسته است کشتی‌های ناوگان خود را پس از لغو تحریم‌ها به شرکت‌های خارجی اجاره دهد.

    مسئولان نفتکش ایران اخیرا از پهلوگیری نخستین کشتی نفتکش ایرانی در بنادر آفریقا پس از لغو تحریم‌ها خبر داده و تاکید کرده‌اند: در حال حاضر ایران حتی یک نفتکش بیکار هم ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها