عصر خودرو

در آستانه سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران اعلام شد:

شرکت ایتالیایی پیمانکار نفتی در صدد امضای تفاهمنامه جدید با ایران

عصر بازار- مدیر عامل شرکت پیمانکار نفتی «سایپم» در حاشیه نشستی درباره انرژی میان ایتالیا و نروژ گفت، شرکتش در سفر رسمی متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به تهران، که سه شنبه (پس فردا) آغاز می شود، تفاهمنامه ای جدید با طرف ایرانی امضا خواهد کرد.

شرکت ایتالیایی پیمانکار نفتی در صدد امضای تفاهمنامه جدید با ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، "استفانو مائو" مدیر عامل سایپم نوشت: ما با ادامه گفت و گوهای آغاز شده در باره تفاهمنامه قبلی، یک تفاهمنامه دیگر به مناسبت این سفر در ایران امضا خواهیم کرد. در ایران فرصت های زیادی در زمینه نفت و خدمات، از آپ استریم تا استخراج و حفاری وجود دارد که البته باید ابتدا آنها را شناسایی و سپس از توان خود استفاده کنیم.
    شرکت نفت 'آنی'، مالک 43٪ درصد از سهام شرکت سایپم (Saipem) است که در پروژه‌های بزرگ خطوط لوله، مشارکت دارد و خطوط لوله نفت و گاز زیادی طراحی و احداث کرده ‌است.
    از مجموع این پروژه‌ها، می ‌توان به خطوط لوله بلو استریم، گرین استریم، نورد استریم و ساوت استریم اشاره کرد
    شرکت سایپم در بهمن ماه گذشته در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایتالیا، یک تفاهمنامه برای همکاری در پروژه های بزرگ نفت و گاز در ایران، امضا کرد. این شرکت ایتالیایی اعلام کرده است که این توافق را با شرکت توسعه نفت و گاز پارسیان، در رابطه با نوسازی و ارتقای پالایشگاه های پارس شیراز و تبریز امضا کرده است.
    ایتالیا در دوران اعمال تحریم های غرب علیه ایران هرگز روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران کاملا قطع نکرد و اکنون در دوران پساتحریم در تکاپو برای دستیابی مجدد به حجم تجارت خود با ایران در پیش از اعمال تحریم هاست که به سقف هفت میلیارد دلار نیز رسیده بود.
    در این راستا سفر رسمی دو روزه نخست وزیر ایتالیا به دعوت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، به تهران از سه شنبه 24 فروردین در راس یک هیات بزرگ 250 نفری آغاز می شود.
    ایران و ایتالیا در جریان سفر تاریخی روحانی به رم در بهمن ماه گذشته، 17 توافقنامه از جمله 10 توافق تجاری به ارزش 17 میلیارد یورو به امضا رساندند و رنتزی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با تاکید بر اینکه این تنها آغاز راه است، به ایجاد فرصت های مختلف برای شرکت های کوچک و متوسط ایتالیایی از انرژی تا بهداشت از رهگذر این توافقنامه ها اشاره کرد و افزود ایتالیا می تواند کار بیشتری انجام دهد.
    نخست وزیر ایتالیا همچنین بر اراده جدی کشورش برای توسعه روابط با ایران در تمامی زمینه ها تاکید کرده گفت: ایتالیا مصمم است با بهره گیری از فرصت به وجود آمده، گام های جدید و بلندی در تحکیم روابط دوستانه با ایران بردارد و در این راستا احیای جاده ابریشم می تواند سرآغازی در روابط جدید دو کشور باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها