عصر خودرو

عراق قیمت نفت را در بودجه خود کاهش داد

عصر بازار- دولت عراق قیمت برآوردی نفت را در بودجه خود برای سال‌جاری میلادی کاهش داد.

عراق قیمت نفت را در بودجه خود کاهش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دولت عراق برآورد قیمت نفت را در بودجه خود برای سال جاری میلادی با کاهش پیش بینی کرد.

    در همین حال، دولت عراق برآورد خود از قیمت نفت را 32 دلار در هر بشکه در بودجه سال مالی خود اعلام کرد، این در حالی است که پیش از این پیش بینی رقم  45 دلار در هر بشکه برای بهای طلای در سال 2016 میلادی در بودجه این کشور لحاظ شده بود که این موضوع طبیعتا شکاف کسری بودجه عراق را عمیق تر می کند.

    این کاهش پیش بینی در قیمت نفت به دنبال روند نزولی بهای طلای سیاه در ماه های اخیر رقم خورده است، همچنین نماینده مقیم صندوق بین المللی پول در عراق گفت: پیش بینی کاهش قیمت نفت در بودجه عراق می تواند به دلیل شرایط آینده عرصه بین الملل به 30 دلار در هر بشکه هم تنزل پیدا کند.

    در همین حال، نماینده صندوق بین المللی پول تصریح کرد انتظار می رود تا اوایل ماه ژوئن (خردادماه) با اعطای وامی در حدود 21 میلیارد دلار به عراق ظرف مدت سه سال آینده موافقت شود.

    در حال حاضر صادرات نفت عراق در روز 3.6 میلیون بشکه در روز است که با قیمت فعلی نفت، کسری بودجه 20.56 میلیارد دلاری برای این کشور پیش بینی می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها