عصر خودرو

مدیر پذیرش بورس تهران خبر داد

برنامه عرضه‌های اولیه و جدیدترین درخواست‌ برای پذیرش در بورس

عصر بازار- یک مقام مسئول در شرکت بورس از صف بستن شرکت‌های جدید برای پذیرش در این بازار خبر داد و گفت: دولت در سال جاری با هدف تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی به بازار سهام توجه ویژه خواهد داشت.

برنامه عرضه‌های اولیه و جدیدترین درخواست‌ برای پذیرش در بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اسماعیل درگاهی با اشاره به برنامه عرضه‌های اولیه سهام شرکت های جدید در بورس تهران گفت: سهام شرکت لیزینگ ملت اگر چه از سال گذشته همچنان در فهرست عرضه‌های اولیه بورس باقی مانده، اما مطابق با برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تا پس از برگزاری مجمع سال مالی 94 و انتشار اطلاعات عملکرد 12 ماهه دوره مالی اخیر این شرکت در نهایت تا قبل از پایان بهار امسال از طریق بورس تهران تا 10 درصد از سهام عرضه عمومی شود.

    مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه طی سال جاری شرکت های دیگری از گروه مالی ملت برای ورود به بورس تهران درخواست پذیرش خواهند داد ، از برنامه‌ریزی برای عرضه عمومی سهام شرکت‌های تامین سرمایه در بورس خبر داد و گفت: در سال گذشته برای نخستین بار سهام شرکت تامین سرمایه امید پذیرش شد و انتظار می‌رود پس از ثبت اطلاعات این شرکت نزد سازمان بورس نماد معاملاتی آن در بورس تهران درج و برای نخستین بار عرضه عمومی شود.

    وی از برنامه ریزی برای عرضه اولیه 10 درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری شفا دارو از مجموعه شرکت‌های تابعه سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در بهار 95 سخن گفت و افزود: مطابق با برنامه ریزی ها پذیرش شرکت صنعتی مینو متعلق به گروه خودکفایی آزادگان و انتقال این نماد معاملاتی از  بازار پایه توافقی به تابلوی دوم بورس در دستور کار قرار گرفته است.

    درگاهی افزود: در عین حال شرکت پتروشیمی ایرانیان (پترول) از مجموعه شرکت های تابع هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در فهرست پذیرش بورس تهران قرار گرفته و امسال نماد معاملاتی این شرکت از بازار عادی فرابورس به تابلوی معاملات بورس تهران منتقل خواهد شد.

    وی با اشاره به صف های متقاضیان متعدد برای ارایه درخواست پذیرش در بورس تهران گفت: امسال با توجه به توسعه و رشد بازار سهام درخواست‌ های بسیاری برای پذیرش در بورس ارایه شده و این در حالی است که تا کنون 4 شرکت خصوصی جدید نیز به طور مستقیم از سوی کارگزاری ها بازاریابی و ارایه شده است. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت های ارس خودرو دیزل، آسان پرداخت و شرکت پتروشیمی مروارید اشاره کرد که برخی کارگزاری‌ها درخواست آنها را به هیات پذیرش ارایه کرده‌اند.

    این مقام مسئول عرضه اوراق مشارکت نفتی 5 هزار میلیارد تومانی در اواخر سال گذشته را یادآور شد و گفت: دولت و متولیان بازار سرمایه معتقدند، تامین مالی موضوع مهم طرح های توسعه‌ای و عمرانی کشور در سال جاری است.

    وی افزود: بر این اساس انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی و یا اوراق مشارکت نفتی در سال گذشته از سوی دولت نشان دهنده به نتیجه رسیدن دولت و اقدام عملی آن برای تامین مالی از طریق بورس بود.

    این مدیر بورسی گفت: پیش از این اغلب تمرکز های دولت بر درآمد نفتی و تسهیلات بانک ها متمرکز بود، اما اکنون به این نتیجه رسیده که باید از طریق بازار سرمایه نیز تامین مالی کرد.

    وی افزود: امسال برنامه انتشار اسناد خزانه اسلامی ، صکوک و اوراق مشارکت دولتی در دستور کار دولت برای عرضه در بورس قرار گرفته که میزان آن پس از تصویب بودجه امسال دولت در مجلس مشخص خواهد شد.

    به گفته وی ، هم اکنون زمینه خوبی برای انتشار اوراق مشارکت طرح های عمرانی دولتی فراهم شده است که از آن جمله می توان به برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق مشارکت نفت فلات قاره در بورس تهران اشاره کرد. از طرفی ظرفیت های تخصصی یافته از سوی دولت برای گنجاندن تضامین و وثایق در کنار اوراق مشارکت دولتی باعث خواهد شد که عرضه اوراق بدهی در بازار سهام تقویت شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو