عصر خودرو

افزایش تعرفه واردات فولاد برای سال ۹۵

عصر بازار- هیات وزیران تعرفه‌های جدید پیشنهادی برای واردات کالا در سال ۱۳۹۵ را تصویب کرد که بر این اساس تعرفه ورود برخی کالاها افزایش یافته، برخی تعرفه‌ها ثابت مانده و بعضا تعرفه ورود کالاهایی کاهش یافته یا به طور کل حذف شده است.

افزایش تعرفه واردات فولاد برای سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، یکی از مواردی که در سال گذشته نیز به آن اشاره شد و تعرفه واردات آن به دلیل حمایت از تولید داخل و با توجه به رکود بازار جهانی افزایش یافت، انواع فولاد و محصولات آن بود که بر این اساس تعرفه واردات فولاد در سال 1395 به حداکثر 20 درصد و در مورد محصولات فولادی چون ورق، نوار، پروفیل، میلگرد و ... به 26 درصد رسیده است. تا انتهای سال گذشته نرخ تعرفه برای واردات فولاد به ایران بین 10 تا 20 درصد بود.

    همچنین تعرفه واردات انواع ریل مورد مصرف در صنعت آسانسور که یکی از محصولات فولادی به شمار می‌رود هم از 20 به 26 درصد افزایش یافته است.


    افزایش تعرفه واردات محصولات سنگی و نقره‌ای

    با توجه به مصوبه تعرفه واردات کالاها در سال 1395، مصنوعات سنگی رومیزی، انواع محصولات معرق سنگی صنایع دستی، محصولات تراش خورده و نقش دار و حکاکی شده مشمول 20 درصد حقوق ورودی می‌شود و این در حالی است که تعرفه واردات این کالاها در سال گذشته هفت درصد بوده است.

    تعرفه واردات نقره آلیاژی به صورت مفتول و سایر نقره‌ها از صفر به پنج درصد، فلزات معمولی با روکش فلزات گران‌بها از هفت به 15 درصد و محصولات سنگ‌های گران‌بها و نیمه‌گران‌بها از 15 به 32 درصد افزایش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها