عصر خودرو

وزیر نفت خبر داد:

احتمال افزایش قیمت بنزین در سال جاری

عصر بازار- وزیر نفت در حاشیه مذاکره با همتای هندی در اتاق بازرگانی تهران از احتمال افزایش قیمت بنزین در سال جاری خبرداد.

احتمال افزایش قیمت بنزین در سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بیژن نامدار زنگنه امروز در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: خواسته ما از هندی‌ها درباره توسعه میدان گازی فرزاد B رقابتی و با کیفیت بودن آن است.

    وی توضیح داد: در واقع قیمت‌هایی که برای توسعه میدان ارائه می‌دهند، به ویژه از نظر نرخ بازگشت سرمایه و همچنین خرید گاز از ما باید رقابتی باشد، چرا که اصل و فرع سرمایه‌گذاری هندی‌ها و همچنین سود ما از محل خرید گاز تامین می‌شود.

    زنگنه تصریح کرد: قاعدتا همه یا بخش عمده گاز فرزاد Bبه هندی‌ها فروخته می‌شود، چرا که اگر این گونه نباشد، ما پولی برای بازپرداخت سرمایه‌گذاری آنها نداریم.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم عربستان برای تحریم نفتکش‌های حامل نفت ایران گفت: عربستان چه قدرتی دارد که نفتکش‌های حامل نفت ایران را تحریم کند؟

    زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره احداث خط لوله زیر دریایی انتقال گاز به هند گفت: قرار است، آنها انتقال گاز را از دو طریق خط لوله دریایی و LNG بررسی کنند و بگویند.

    وی در ادامه اظهار داشت: کارهای نهایی الگوی جدید قراردادهای نفتی در حال انجام است و امیدواریم در اردیبهشت ماه به پایان برسد، تا بتوانیم برای برگزاری مناقصه آماده شویم.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پرداخت بدهی نفتی هند به ایران گفت: هندی‌ها طبق قرار قبلی بخش یورویی را به صورت نقد پرداخت کنند و از این به بعد هم ما دیگر فروش نفت به روپیه به هند نداریم و همه فروش نفت به یورو انجام می‌شود.

    زنگنه در پاسخ به  پرسشی درباره اشکالات سازمان بازرسی کل کشور به الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: با رئیس سازمان بازرسی کشور مذاکراتی داشتیم و آقایان اشکالاتی به الگوی جدید قراردادهای نفتی داشتند که ما راه حل هایی ارائه کردیم که تصور می‌کنم با پیشنهاداتی که ما داشتیم نگرانی‌های آنها رفع می‌شود.

    وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار صدا و سیما افزایش قیمت بنزین بر اساس طرح برند سازی و کلاسه‌بندی جایگاه‌های سوخت را رد کرد، اما در عین حال احتمال افزایش قیمت بنزین به طور کلی در سال جاری را بعید ندانست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها