عصر خودرو

با پیش‌بینی تداوم قیمت پایین نفت توسط مودیز

اعتبار شل، توتال و شورون کاهش یافت

عصر بازار- موسسه خدمات سرمایه‌گذاری مودیز با انتظار ادامه داشتن قیمت‌های پایین نفت، رتبه اعتباری سه شرکت بزرگ انرژی دنیا را کاهش داد.

اعتبار شل، توتال و شورون کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، بر اساس بیانیه شرکت رتبه‌بندی مودیز در روز جمعه، شرکت‌های شورون و رویال داچ‌شل با افت اعتبار یک سطحی مواجه شدند در حالی که شرکت درجه اعتباری شرکت توتال دو پله کاهش پیدا کرد.  بر اساس اعلام مودیز، در میان بدهی در حال افزایش شرکت شورون در دست‌کم دو سال آینده، این شرکت با جریان نقدی منفی مواجه خواهد بود در حالی که شل به دنبال تصاحب گروه BG نسبت بدهی به دارایی خود را افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود قیمت‌ها در سال جاری نیز پایین باقی بماند و این موضوع بر اندازه‌های اعتباری و جریان نقدی عملیاتی توتال فشار وارد خواهد کرد.

    در پی فروپاشی قیمت نفت و کاهش جریان‌های نقدی و محدودیت در توانایی پرداخت ادامه‌دار بدهی‌های خود،‌ شرکت‌های نفتی کوچک و بزرگ با کاهش رتبه اعتباری خود مواجه شده‌اند. قیمت‌ها در نیویورک از اواسط سال 2014 تا کنون با افتی 60 درصدی مواجه شده است.

    رتبه اعتباری شل و شورون، از Aa1 به Aa2 تنزل یافته است. رتبه شرکت توتال نیز با افتی دو پله‌ای از Aa1 به Aa3 کاهش یافته. در حالی که مشخصات اعتباری و پروفایل کسب‌وکاری شرکت بی‌پی در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان بسیار رضایت‌بخش بوده است، این شرکت رتبه اعتباری A2 خود را حفظ کرده است.

    این اقدامات در نتیجه بررسی ماه‌های ژانویه و فوریه مودی بوده که انتظار دارد که قیمت‌های جهانی نفت در میان مدت همچنان ضعیف باقی بماند. تری مارشال تحلیلگر ارشد شرکت مودی در گزارش 30 مارس خود اعلام کرده بود که دنیا در «نفت غرق شده» و موجودی ذخایر و تولیدات بالا به کندی در حال کاهش هستند. تحلیلگران اعلام کردند، اگر قیمت هر بشکه نفت آمریکا بالای 50 دلار شود، تولیدکنندگان کم‌هزینه‌تر تلاش اوپک را برای کم کردن عرضه مازاد جهانی با شکست مواجه خواهند کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها