عصر خودرو

در دیدار وزیران خارجه انگلیس و چین،

انگلیس خواستار کاهش تولید فولاد چین شد

عصر بازار- خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از هنگ کنگ، از درخواست وزیر خارجه انگلیس از چین برای کاستن از سقف تولید فولاد آن کشور خبر داد.

انگلیس خواستار کاهش تولید فولاد چین شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس این گزارش فیلیپ هاموند امروز در دیدار با همتای چینی خود گفت: از آنجایی که دولت انگلیس همچنان در بحران صنعت فولاد دست به گریبان است و ادامه روند تولید فولاد در چین می تواند به بیکاری هزاران انگلیسی منجر شود، لذا از چین می خواهیم سطح تولید فولاد خود را کاهش دهد.

    وی که برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه گروه -7 عازم هیروشیما بود، در سر راه خود به ژاپن در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود در هنگ کنگ در مورد افزایش تولید فولاد چین ابراز نگرانی کرد.
    هاموند گفت: تعطیلی شرکت فولاد تاتای هند و روی آوردن آن کشور به فولاد ارزان قیمت و فراوان چین موجب شد تا علاوه بر شکست شرکت فولاد بندر تالبوت انگلیس و بیکار شدن 15 هزار نیروی آن، تا حدودی تولید فولاد اتحادیه اروپا را نیز با مشکلات متعدد مواجه شود.
    وی خرید ارزان قیمت فولاد چین از سوی کشورهای اروپایی و عدم اقبال آنها به فولاد انگلیس، افزایش جهانی تولید فولاد، قیمت بالای آن در اغلب کشورهای جهان و بی ثباتی ارزهای بین المللی را از علل وخامت اوضاع بازار فولاد انگلیس نام برد.
    وزیر خارجه انگلیس افزود: چنانچه چین همچنان بخواهد به تولید و عرضه ارزان قیمت فولاد خود به جهان ادامه دهد، نه تنها انگلیس، بلکه بسیاری دیگری از کشورهای جهان نیز با بحران های جدی در این صنعت مواجهه خواهند شد.
    به گزارش ایرنا، برخی سیاستمداران، تجار و اعضای اتحادیه‌ها رقابت فزاینده چین را در حوزه‌هایی نظیر بخش فولاد انگلیس به مثابه زنگ خطری برای خود می دانند.
    دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، برای طرح مساله فروش زیر قیمت فولاد چین در بازارهای جهانی که به منظور حفظ سهم خود از بازار صورت می‌گیرد تحت فشار قرار دارد. چرا که این امر تولیدکنندگان فولاد را در انگلیس به ورطه بحران کشیده است.
    به استناد آمارهای بانک جهانی و انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد جهان در سال گذشته معادل یک‌میلیارد و607 میلیون‌تن بوده که از این میزان کشور چین با تولید 779 میلیون‌تن فولاد خام رتبه نخست تولیدکنندگان فولاد جهان در این سال را به خود اختصاص داده بود.
    کشور ژاپن با تولید 110میلیون‌تن رتبه دوم را در اختیار دارد.
    کشورهای آمریکا با تولید 87میلیون‌تن، هند با تولید 81میلیون‌تن، روسیه با تولید 69میلیون‌تن و کره‌جنوبی با تولید 66میلیون‌تن توانستند رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دهند و در این بین ایران نیز با تولید معادل 15/5میلیون‌تن رتبه پانزدهم و سهمی کمتر از یک‌درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها