عصر خودرو

شنبه ۲۱ فروردین؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌شنبه ۹۵.۰۱.۲۱ در بازار برق بورس انرژی ۳۱ مگاوات برق به ارزش ۲۳۴ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با کمی نزول مواجه شد و کاهش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ همچنان قیمت در محدوده بین  315,000 تا 320,000 ریال قرار دارد و در معاملات امروز اندکی شیب نزولی به خود گرفته و به کف کانال نزدیک شده است.
    معاملات امروز در بازار برق بورس انرژی، با افت قابل توجهی در حجم و ارزش معاملات همراه بود. به نظر می‌رسد نبود نقدینگی در اکثر شرکت های توزیع نیروی برق، نوعی انحصار در بازار برای خریدارانی که هنوز بخشی از اعتبار خود را حفظ کرده اند ایجاد کرده است که همین امر منجر به بی ثباتی در بازار و تغییرات شدید در حجم و ارزش معاملات می‌شود.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950203 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950203 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در روزهایی که این نماد مورد معامله قرار گرفته تغییری در قیمت رخ نداده و در محدوده 320,000 ریال باقی مانده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره کار خود را با روندی با ثبات در محدوده 440,000 ریال آغاز کرده و از اواسط دوره شیب نزولی به خود گرفته و در نهایت تا قیمت 400,000 ریال کاهش یافته است.
    در این نماد تا به امروز 101 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 17.01.1395 با 50  مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13940203 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها