عصر خودرو

در مرحله نخست ساخت منطقه ویژه اقتصادی پیام

آلمان برای تولید پنل خورشیدی در منطقه پیام۱۷۰میلیون یورو سرمایه آورد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام از همکاری ایران و آلمان برای تولید سلول ها و پنل های خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد و درباره کلنگ زنی ساخت این منطقه در اردیبهشت ماه ابراز امیدواری کرد.

آلمان برای تولید پنل خورشیدی در منطقه پیام۱۷۰میلیون یورو سرمایه آورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدعلی مختاری به رایزنی با یک شرکت آلمانی تولیدکننده سلول ها و صفحه های خورشیدی اشاره کرد و گفت: مرحله نخست این پروژه در زمینه تولید پنل های خورشیدی، با اعتباری بالغ بر 170 میلیون یورو (بیش از هفت هزار میلیارد ریال) در زمینی به مساحت 200 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پیام خواهد بود.
    وی افزود: در نشست با طرف آلمانی، توانایی ها و قوانین منطقه ویژه و چگونگی فعالیت ها و سرمایه گذاری بررسی شد.
    مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام یادآوری کرد: سرمایه گذاری می تواند زمینه انتقال دانش و فناوری مرتبط با آن را برای کشور فراهم کند.
    مختاری درباره پیشینه شرکت آلمانی در زمینه طراحی، ساخت و ساخت نیروگاه خورشیدی پیشرفته متصل به شبکه های توزیع یا منفصل از آن گفت: این شرکت تاکنون در آلمان، هند، نیجریه، تونس، کره جنوبی و بنگلادش با سرمایه گذاری در زمینه ساخت کارخانه های سلول و ماژول خورشیدی به فعالیت پرداخته است.
    وی به همکاری و هماهنگی وزارتخانه های نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پروژه اشاره و ابراز امیدواری کرد تا پایان فروردین نسبت به چگونگی آغاز فعالیت و انعقاد قرارداد جمع بندی نهایی صورت گیرد و اردیبهشت ماه با حضور مقام های دو طرف، کلنگ ساخت زده شود.
    منطقه ویژه اقتصادی پیام در محدوده ای به وسعت 3600 هکتار کنار فرودگاه بین المللی پیام واقع در استان البرز تاسیس شده است. طراحی این منطقه در سه مرحله انجام شده که مرحله نخست 40 هکتار، فاز دوم 56 هکتار و مرحله سوم 70 هکتار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها