عصر خودرو

موسسه گلدمن ساکس:

قیمت نفت سال آینده ۶۰ دلار می‌شود

عصر بازار- موسسه گلدمن ساکس اعلام کرد قیمت ۳۵ دلار برای هر بشکه نفت رقمی «متعادل» است و پیش بینی می شود قیمت نفت سال آینده ۶۰ دلار شود.

قیمت نفت سال آینده ۶۰ دلار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، موسسه گلدمن ساکس می گوید قیمت 35 دلار برای هر بشکه نفت رقمی «متعادل» است، بدین معنا که برای بازار نفت «دقیقا مناسب» است. این رقم به اندازه کافی پایین است که مانع از افزایش تولید نفت شیل آمریکا می شود و انتظار می رود موجب اصلاح مازاد عرضه جهانی و افزایش قیمت ها در سال آینده شود. اما این رقم همچنان بالاتر از هزینه نقدی ای است که شرکت های حفاری صرف اکتشاف نفت می کنند.

    تئوری این بانک سرمایه گذاری این است که قیمت های فعلی نفت مانع از ترمیم پیش از موعد تولید نفت شیل آمریکا خواهد شد و کمک خواهد کرد که قیمت ها در سال آینده به 55 تا 60 دلار برسد. اما به گفته تحلیلگران این بانک، در طی چند ماه آینده، تولید نفت آمریکا سریعتر از روند ماه ژانویه کاهش خواهد یافت.

    در این تحلیل همچنین آمده است: «به عقیده ما، تا سال 2017 روند قمیت نفت مشروط به کاهش تولید در آمریکاست.»

    این تحلیلگران اضافه کردند که تعداد فعلی سکوهای حفاری در آمریکا که امسال 174 مورد کاهش داشته، نشان از کاهش روزانه 725 هزار بشکه ای تولید در سال 2016 دارد.

    گلدمن ساکس همچنین اعلام کرد: «تولید کنندگان در واقع در حال کاهش دادن فعالیت های خود هستند، اما همچنان باید دید که آیا اگر قیمت نفت به نحو قابل توجه تری شروع به افزایش کند، آنها همچنان به سیاست کاهش تولید پایبند خواهند ماند یا خیر.» قیمت نفت باید به بالای بشکه ای 50 دلار برسد تا شرکت ها سطح هزینه های خود را بالا ببرند.

    تولید نفت آمریکا در ماه ژانویه روزانه 56 هزار بشکه کاهش یافت و تولید نفت ماه دسامبر نیز در جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی امریکا مورد بازنگری قرار گرفته و 0.3 درصد کاهش یافته است.

    تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه مارس روزانه 100 هزار بشکه افزایش داشت که این افزایش ناشی از رشد تولید ایران و عراق بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها