عصر خودرو

عضو هیئت مدیره کارگزاری پارسیان در گفتگو با «عصربازار»؛

خلاء تحلیل جامع در بورس

عصر بازار- عضویت سازمان بورس در آیسکو بسیار مهم ارزیابی می شود و این اتفاق نشان دهنده رفع پلکانی تحریم ها است.

خلاء تحلیل جامع در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، ابراهیم عنایت عضو هیئت مدیره کارگزاری پارسیان در خصوص نوسان بورس طی چند وقت اخیر گفت: افرادی که در هفته دوم تعطیلات نوروز در بازار حضور داشتند با فرصت ایجاد شده موفق به خرید و فروش سهام شدند اما به دلیل اینکه نوسان در ذات بازار سهام است نمی توان به این امر ایرادی گرفت.

    وی خاطر نشان کرد: از هفته سوم به بعد با توجه به اتفاقات چند وقت اخیر اکثر سهامداران انتظار رشد بهتری را از بازار داشتند. از سویی، ارائه بودجه شرکت ها به سازمان بورس همگام با رفع تحریم ها آینده روشنی را برای بورس متصور می سازد.
    این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: در حال حاضر با توجه به مسائلی که در سطح  کلان، بین المللی و داخلی اتفاق افتاده است، یک تحلیل همه جانبه و کلی در بازار وجود ندارد و افراد بنا بر تحلیل خود وارد معاملات می شوند.
    ابراهیم عنایت ابراز داشت: بورس آینه اقتصاد کشور است اما متاسفانه جمع بندی کاملی در خصوص تاثیر گذاری رفع تحریم در اقتصاد وجود ندارد.
    وی افزود: اثربخشی رفع تحریم برای خیلی از شرکت ها و فعالان بازار جهت بهبود مراوده در زمینه دریافت تکنولوژی جدید، استفاده از خدمات سیستم بانکی بین المللی و...  با سایر کشور ها مشخص نیست. از سویی، ابهام در عملیاتی شدن کامل سوئیفت و موانع پیش روی باز کردن LC نیز هنوز وجود دارد.
    عضو هیئت مدیره کارگزاری پارسیان تصریح کرد: شرکت های بورسی نیاز به مراودات خارجی برای ورود تکنولوژی، ماشین آلات و مواد اولیه دارند که برای تحقق این امر وجود LC  ضروری است.
    این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: برخی از مسائل و مشکلات موجود در سطح کلان اقتصادی باید حل شود تا شرکت ها بتوانند مراودات خود را با بازارهای بین المللی برقرار کنند اما در عین حال، آینده بازار سرمایه  روشن پیش بینی می شود.
    ابراهیم عنایت گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کلیت اقتصاد جهانی تاثیر گذار است و ایران نیز همانند سایر کشورها تحت تاثیر این امر قرار خواهد گرفت.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص آیسکو عنوان کرد: عضویت سازمان بورس در آیسکو بسیار مهم ارزیابی می شود و این اتفاق نشان دهنده رفع پلکانی تحریم ها است.
    وی گفت: کاهش ریسک سرمایه گذاری در ایران برای افراد خارجی، ایجاد اعتماد جامعه بین المللی به نهادها و ارکان کشورهای عضو، بهبود روند تعاملات با بازارهای بین المللی از مزایای این اقدام به شمار می روند.
    عضو هیئت مدیره کارگزاری پارسیان به سهامداران توصیه کرد: خرید و فروش سهام با دیدگاه حداقل میان مدت، حذف نوسان گیری در بازار، معامله سهام با توجه به تحلیل بنیادی و نگاه به پارامترهای کلان اقتصادی و وضعیت صنایع از نکات مهم در امر سرمایه گذاری محسوب می شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها