عصر خودرو

اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس تشریح کرد؛

دلایل توقف ۱۴ نماد بورسی و فرابورسی

عصر بازار- اداره نظارت بر ناشران بورسی آخرین گزارش از وضعیت نمادهای متوقف شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس را اعلام کرد.

دلایل توقف ۱۴ نماد بورسی و فرابورسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصر مالی، به دنبال پیگیری‌های به عمل آمده درخصوص دلایل توقف طولانی مدت برخی نمادها، اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس وضعیت و اقدامات صورت گرفته نمادهایی که بیش از هفت روز کاری از زمان متوقف شدن آنها می گذرد، را اعلام کرد.

    کارتن ایران

    به گزارش این مرکز شرکت کارتن ایران در تاریخ هفتم فروردین ماه به دلیل ابهام در اطلاعات پیش بینی سود متوقف شد؛ اما هنوز اطلاعات مورد نیاز ارسال نشده و با وجود پیگیری‌های مکرر همچنان ابهام در پیش بینی سال 94 و 95 توسط شرکت برطرف نگردیده است.

     

    نصیر ماشین

    شرکت نصیر ماشین نیز در 24 اسفند ماه سال گذشته به دلیل برگزاری مجمع برای افزایش سرمایه متوقف شد اما اطلاعات مورد نظرهنوز ارسال نشده است. گفتنی است افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در تاریخ 25 اسفند ماه به تصویب مجمع رسیده و تاکنون در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت نرسیده است. به دلیل ابهام مالیاتی موجود، از مراجع ذیصلاح درباره وجود یا عدم وجود معافیت مالیاتی در خصوص افزایش سرمایه مذکور استعلام انجام شده که تاکنون پاسخی دریافت نگردیده است. بنابراین به محض رفع این ابهام نماد بازگشایی می شود.

    رینگ سازی مشهد

    شرکت رینگ سازی مشهد همانند شرکت نصیر ماشین نیز در تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته به دلیل افزایش سرمایه متوقف و همچنان به دلیل عدم رفع ابهام غیر فعال است. این شرکت نیز ابهامی مشابه شرکت نصیر ماشین دارد.

     

    ایران خودرو دیزل

    شرکت ایران خودرودیزل نیز در حالی هفتم فرودین ماه سال جاری متوقف شد ه که علت توقف تعدیل با اهمیت پیش بینی سود هر سهم است اما اطلاعاتی که توسط شرکت باید ارایه شود با وجود پیگیری های مکرر هنوز ارسال نشده است. این شرکت باید پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه را برای سال مالی 95 ارسال کند.

    معادن منگنز ایران

    گفتنی است معادن منگنز ایران نیز دیگر نمادی است که 26 اسفند ماه به دلیل تعدیل با اهمیت در آمد هر سهم مطابق با اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم در سال مالی پایان اسفند 95 ، متوقف شد.با توجه به ایرادها و ابهام ها در اطلاعیه این شرکت، طی نامه ای از شرکت توضیحاتی در خواست شد که نامه شرکت در تاریخ 18 فروردین ارسال و نماد آماده بازگشایی است.

     

    ماشین سازی اراک

    شرکت ماشین سازی اراک هم در 26 اسفند ماه سال گذشته به دلیل برگزار مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه متوقف شد که به دلیل عدم ثبت افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت ها و همچنین ابهام های مالیاتی همچنان متوقف است.

    لبنیات پاستوریزه پاک

    هفتمین شرکت متوقف لبنایت پاستوریزه پاک است. این شرکت در تاریخ 24 اسنفد سال گذشته به دلیل برگزاری مجمع برای افزایش سرمایه متوقف شد. پس از برگزاری مجمع با وجود ارسال اطلاعات لازم برای بازگشایی نماد ، به دلیل ثبت افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین های شرکت بعد از اتمام سال 94 و ابهام در معافیت مالیاتی ناشی از این افزایش سرمایه از سازمان امور مالیاتی به طور کتبی استعلام شده که پس از دریافت پاسخ و رفع ابهام نماد بازگشایی میشود.

     

    فرآورده‌های نسوز ایران

    نماد فراورده‌های نسوز ایران نیز در 24 اسفند ماه سال گذشته به دلیل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی متوقف شد که به دلیل عدم ثبت افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت‌ها‌، نماد همچنان متوقف است.

    تایدواتر خاورمیانه

    تایدواتر خاورمیانه نیز به دلیل برگزاری مجمع برای افزایش سرمایه در 22 اسفند 94 متوقف شد که هنوز بازگشایی نشده است. علت عدم بازگشایی نماد اعلام تعدیل پیش بینی سود هر سهم سال مالی پایان اسفند 95 بر اساس سرمایه جدید است.

     

    چینی ایران

    دهمین نماد متوقف بورس تهران کارخانه چینی ایران است که در اول اسفند سال گذشته به دلیل ابهام در پیش بینی سال مالی 95 و لزوم لحاظ کردن مصوبات مجمع فوق العاده (در مجمع فوق العاده مذکور درباره فروش سهام شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا و خرید زمین کارخانه تصمیم گیری شد) در آن متوقف شده است. شرکت باید پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 را با توجه به تصمیم های مجمع مورد بازنگری قرار دهد.

    حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس

    شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس نیز در 4 بهمن ماه سال گذشته به دلیل تعدیل احتمالی پیش بینی سود هر سهم در سال مالی 94 متوقف شد با توجه به پیگیری های انجام شده برای انتشار تعدیل پیش بینی سال 94، مدیریت شرکت همچنان خواستار توقف نماد معاملاتی برای بررسی و ارائه پیش بینی جدید است که تاکنون هیچ اطلاعاتی ارائه نشده است.

     

    بانک ایران زمین

    در بازار فرابورس نیز نماد بانک ایران زمین از 28 اردیبشهت سال گذشته به دلیل تغییر با اهمیت اطلاعات مالی حسابرسی نشده سال مالی 93 نسبت به آخرین پیش بینی سال مذکور و رفع مبانی عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی 93 متوقف شد. مواردی که باید توسط شرکت ارائه شود تا نماد بازگشایی گردد اولین پیش بینی درآمد سود هر سهم سال مالی 95 به طور حسابرسی شده و اطلاعات و صورت های مالی 6ماهه حسابرسی شده منتهی به شهریور 94 است.

    بانک گردشگری

    بانک گردشگری نیز در 19 دی ماه سال 94 به دلیل تعدیل با اهمیت پیش بینی سال مالی 94 متوقف شد که برای بازگشایی باید اولین پیش بینی سود هر سهم سال 95 به طور حسابرسی شده را اعلام کند که با وجود پیگیری های مکرر هنوز اطلاعاتی ارسال نشده است.

     

    عمران توسعه شاهد

    شرکت عمران توسعه شاهد نیز در هفتم فروردین ماه سال جاری متوقف شد. علت توقف این نماد تعدیل با اهمیت پیش بینی سال مالی 94 اعلام شده است. شرکت برای بازگشایی نماد باید دلایل تعدیل پیش بینی سود هر سهم سال مالی 94 و اولین پیش بینی سود هر سهم سال کالی 95 را ارائه کند.


    به این ترتیب اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس جزییات توقف و چگونگی بازگشایی 14 نماد متوقف در بازارهای بورس و فرابورس را تشریح کرد تا علاوه بر آگاهی سهامداران این شرکت ها از آخرین وضعیت آنها، دلایل عدم گشایش را نیز اطلاع داده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها