عصر خودرو

رشد بیش از ۲ برابری شاخص هم وزن بورس تهران نسبت به شاخص ارزش وزنی

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در یک سال گذشته، رشد شاخص هم وزن بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۲ برابر رشد شاخص ارزش وزنی بوده است. شاخص کل هم وزن ۳۲ درصد و شاخص کل ارزش وزنی ۱۵ درصد رشد داشته است.

رشد بیش از ۲ برابری شاخص هم وزن بورس تهران نسبت به شاخص ارزش وزنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در هفته منتهی به هجدهم فروردین ماه سال 1395، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (ارزش وزنی) 0.9 درصد کاهش و شاخص کل (هم وزن) 1.5 درصد افزایش داشته است. در این مدت شاخص فرابورس ایران 0.9 درصد کاهش، دلار مبادله­ای بدون تغییر، قیمت سکه بهار آزادی 0.4 درصد و یورو مبادله­ای 0.7 درصد رشد داشته است.

    بر این اساس در هفته منتهی به هجدهم فروردین ماه سال 1395، حجم معاملات نسبت به هفته قبل 21 درصد افزایش پیدا کرد و  3 صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "سرمایه گذاری­ها" و "بانک­ها و موسسات اعتباری" به ترتیب 38، 16 و 10 درصد و در مجموع 64 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

    بر اساس گزارش یاد شده در هفته گذشته، صنعت " ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری " با بازدهی 24.4+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفته است. در مدت مشابه صنعت " استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف " با افت 6 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرده است. در میان شرکت­ها در هفته گذشته، " سرامیک‌های‌ صنعتی ‌اردکان‌" با 30+ درصد و "چرخشگر" با 14.2- درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته­ اند.

    مطابق این گزارش در دومین هفته سال جاری، ارزش خالص دارایی (NAV) تمامی صندوق­های سرمایه­گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران کاهش پیدا کرد و در این میان صندوق پاداش سهامداری توسعه با 2.1 درصد کاهش، بیشترین افت را تجربه کرده است. در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات قیمت، صندوق شاخص30 شرکت فیروزه با 1.5 درصد کاهش در مدت زمان یاد شده، بیشترین کاهش قیمت را داشته است.

    بر اساس گزارش یاد شده و در میان شاخص بورس­های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تا کنون، شاخص بورس شانگهای (SSEC) با رشد 3.2 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با افت 7.2 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­اند. در میان فلزات اساسی و در مدت زمان مشابه،

    در بازارهای جهانی و در میان فلزات اساسی در هفته گذشته، نیکل با 2 درصد افزایش، بیشترین بازدهی و قلع با 2 درصد کاهش، بیشترین افت قیمت را تجربه کرده­اند. در مدت مشابه، قیمت نفت نیز با نوسان همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس و اپک به ترتیب 1.5 و 2.8 درصد کاهش پیدا کرده است. در این مدت قیمت نفت برنت با رشد 1.5 درصدی مواجه بوده است.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها