عصر خودرو

زنگنه اعلام کرد:

ایران آماده امضای قرارداد خط صلح

عصر بازار- وزیر نفت با اشاره به آمادگی ایران برای امضای قرارداد خط صلح و آغاز صادرات گاز به هند، خواستار توافق با هند و پایان دادن به ۲۵ سال مذاکره با این کشور برای نهایی کردن قرارداد گاز شد.

ایران آماده امضای قرارداد خط صلح
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه امروز در دیدار با «دارمندرا پرادهان» وزیر نفت هند با اشاره به اینکه ایران و هند دارای رابطه‌ای تاریخی چند هزارساله باهم هستند و امروز در بالاترین سطح سیاسی و فرهنگی باهم ارتباط دارند، گفت: من مطمئن هستم این سفر سبب تسهیل و گسترش روابط اقتصادی دو کشور بویژه در بخش انرژی  می شود.

    وزیر نفت با بیان اینکه ایران می‌تواند در شاخه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی همکاری کنیم و روابطمان را توسعه دهیم، تصریح کرد: ایران نه تنها علاقه‌مند به توسعه روابط در بخش بازرگانی نفت وگاز با هند است، بلکه علاقه‌مند به جذب سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها از سوی شرکت‌های هندی است.

    این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه هند یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران است، اظهار داشت: امیدواریم میزان برداشت نفت هند از ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها با حمایت و کمک دولت این کشور افزایش یابد.

    این مقام مسئول با یادآوری اینکه دو کشور مدتی است درباره توسعه میدان گازی فرزاد بی با یکدیگر در حال مذاکره هستند، بیان کرد: امیدواریم در این سفر بتوانیم دیدگاهمان در مورد این پروژه را به یکدیگر نزدیکتر کنیم و زمان مشخصی را برای به نتیجه رسیدن این مذکرات تعیین کنیم.

    وی، یکی دیگر از مباحث مورد علاقه ایران برای همکاری با شرکت‌های هندی را پتروشیمی عنوان کرد و افزود: شرکت‌های هندی می‌توانند در بخش پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری کنند و ایران آمادگی تامین گاز طبیعی برای شرکتهای هندی که در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند، را دارد.

    به گفته وزیر نفت، قیمت گاز برای پتروشیمی ها مشخص و اعلام شده است.

    وزیر نفت با بیان اینکه همچنین وزارت نفت آمادگی تامین گاز برای دیگر صنایع انرژی‌بر که شرکت‌های هندی در آن سرمایه‌گذاری کنند، را دارد، به بحث صادرات گاز به هند اشاره کرد و گفت: بیش از ٢٥ سال است مذاکره درباره صادرات گاز ایران به هند ادامه دارد که با فراز و فرودهایی همراه بوده است، اما امیدواریم این مذاکرات و صادرات گاز ایران به هند به نتیجه برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها