عصر خودرو

نفت اقتصاد کانادا را زمین گیر می کند؟

راه حل اقتصادهای بزرگ برای جبران کاهش قیمت نفت

عصر بازار- ۲۷ تولید کننده بزرگ کانادایی به دلیل کاهش بهای نفت، امسال ۳۲ درصد هزینه های خود را کاهش می دهند.

راه حل اقتصادهای بزرگ برای جبران کاهش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، کاهش قیمت نفت منجر به حذف 40 هزار شغل در صنعت نفت کانادا شده، این کشور همچنان با مسائل کاهش مشاغل مرتبط با بهای نفت رنج می برد.

    هریش اقتصاد داد ارشد موسسه مالی ATB در کالگری کانادا، بیشتر شرکت های نفتی این کشور در فصل بهار و تابستان که احتمال کاهش قیمت نفت تقویت می شود، اقدام به کاهش بیشتر فرصت های شغلی خود می کنند. بر اساس اعلام موسسه مشاوره ای ریستاد انرژی، برخی شرکت ها از جمله انکانا در این مدت مجبور به کاهش نصف نیروهای کاری خود خواهند شد.

    جکی فورست، معاون موسسه مالی ARC، می گوید: «مجموع بودجه جاری شرکت های نفتی کانادایی 13 میلیارد 500 میلیون در سال 2016 عنوان کرده که نسبت به سال گذشته حدودا نصف شده  و نسبت به سال 2014 به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است.»  به گفته فورست، شرکت های کانادایی از هر اقدامی برای کاهش هزینه های خود استقبال می کنند و کاهش مشاغل نیز یکی از بهترین راه ها است.

    صنعت نفت کانادا نزدیک به 200 هزار شغل در اختیار دارد و صنعت نفت و گاز در ایالت آلبرتای کانادا تا سال 2014 بزرگترین صنعت به شمار می رفت و بزرگترین صادرات کانادا را تشکیل می داد.

    نرخ بیکاری در ایالت آلبرتا 7.9 درصد در ماه فوریه بود و هم اکنون به بیشترین میزان از سال 1988 رسیده است. در آن زمان کانادا نزدیک به 1.5 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کرد و امروز 4.5 میلیون بشکه در روز تولید می کند.

    براساس این گزارش، رشد اقتصادی  کانادا با کاهش قیمت نفت کاهش چشمگیری داشته است. ماه گذشته اقتصاد این کشور با کمک تولید کارخانجات به 0.6 درصد رسید که بیشترین میزان در سه سال گذشته بوده است.

    به گفته لین پترسون، معاون بانک کانادا، دو سال زمان می برد که کانادا با شوک قیمت نفت کنار بیاید. چرا که با کاهش درآمد، هزینه کرد خانواده ها پایین می آید و اقتصاد لطمه می خورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها