عصر خودرو

لاوروف:

ایران در نشست دوحه در مورد میزان تولید نفت شرکت می کند

عصر بازار- وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایران در نشستی که قرار است در دوحه پایتخت قطر در مورد میزان تولید نفت برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

ایران در نشست دوحه در مورد میزان تولید نفت شرکت می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، لاوروف بعد از نشست سه جانبه با همتایان ایرانی و آذربایجانی خود در شهر باکو اعلام کرد که ایران در نشست دوحه شرکت خواهد کرد و با سایر کشورهای حاضر در این نشست در مورد ممانعت از افزایش سطح تولید همکاری خواهد کرد.

    قرار است کشورهای عضو سازمان اوپک و برخی تولید کنندگان نفت که عضو این سازمان نیستند، از جمله روسیه در نشست تولیدکنندگان نفت که قرار است 17 آوریل برگزار شود، شرکت کنند. کشورهای شرکت کننده در نشست دوحه بیش از 70 درصد از نفت جهان را تولید می کنند.

    قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.

    گفتنی است از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح 27.10 دلار، به پایین ترین حد در طی 20 سال گذشته رسید، اما طی ماه های اخیر بهای نفت رشد قابل ملاحظه ای کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها