عصر خودرو

در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ پیش بینی می شود؛

اوج گیری کاهش تولید الفین‌ها در جنوب شرق آسیا

عصر بازار- تولید الفین‌ها در جنوب شرق آسیا در پی اجرای برنامه‌های سنگین تعمیرات دوره‌ای و نگهداری مجتمع‌های پتروشیمی در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو می‌شود.

اوج گیری کاهش تولید الفین‌ها در جنوب شرق آسیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶:۰۰

    در سه ماهه سوم 2021 پیش بینی می شود؛
    اوج گیری کاهش تولید الفین‌ها در جنوب شرق آسیا
    پتروشیمی
    تولید الفین‌ها در جنوب شرق آسیا در پی اجرای برنامه‌های سنگین تعمیرات دوره‌ای و نگهداری مجتمع‌های پتروشیمی در سه ماهه سوم 2021 با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از نیپنا، داده‌های مؤسسه آرگوس نشان می‌دهد کاهش تولید الفین‌ها در جنوب شرق آسیا در سه ماه سوم سال جاری میلادی به اوج خود می‌رسد و در پی اجرای عملیات تعمیرات دوره‌ای و نگهداری در واحدهای کراکر عرضه این محصولات با محدودیت روبه‌رو می‌شود.

    جدا از مصرف داخل منطقه‌ای، الفین‌های تولید شده در جنوب شرق آسیا، بیشتر به مقاصد شمال شرقی آسیا مانند چین و تایوان صادر می‌شوند. کل صادرات اتیلن و پروپیلن جنوب شرق آسیا به چین در سال 2020 میلادی به ترتیب به 77 هزار و 580 تن و 80 هزار تن رسیده است.

    این صادرات به ترتیب 4 و 3.2 درصد از کل واردات اتیلن و پروپیلن چین در سال گذشته را تشکیل می‌دهد.

    آرگوس پیش‌بینی می‌کند کاهش تولید اتیلن و پروپیلن در جنوب شرق آسیا در بازه زمانی جولای و سپتامبر امسال به ترتیب به 551 هزار تن و 411 هزار تن برسد. کاهش تولید برآورد شده چهار درصد از کل ظرفیت اسمی اتیلن و پروپیلن جنوب شرقی آسیا را تشکیل می‌دهد.

    مالزی سنگین‌ترین برنامه تعمیرات دوره‌ای و نگهداری واحدهای کراکر را دارد.

    کمبود تأمین احتمالی ناشی از برنامه‌های تعمیرات دوره‌ای و نگهداری احتمال دارد قیمت‌های اتیلن و پروپیلن جنوب شرقی آسیا را افزایش دهد، اما ممکن است شرایط ضعیف بازار در شمال شرق آسیا به‌دلیل ظهور ذخایر جدید از واحدهای کراکر در چین و کره‌جنوبی، مقدار سود را محدود کند.

    حاشیه‌ سود ضعیف و تقاضای کمتر از سوی چین نیز بازار پایین‌دستی پلی‌اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) را در جنوب و شمال شرق آسیا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    ظهور موارد جدید ابتلا به شیوع ویروس همه‌گیر جهانی کووید-19 (کرونا) در جنوب شرق آسیا به تقاضای پلی‌اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) در منطقه آسیب رسانده است.

    برچسب ها