عصر خودرو

بازنگری ۴ موسسه مهم در پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۱۶

طلای سیاه باز هم سقوط می کند؟

عصر بازار- میانگین قیمت نفت خام در سال گذشته میلادی با ۴۲ دلار کاهش نسبت به سال ۲۰۱۴ به ۵۲ دلار در هر بشکه رسید .

طلای سیاه باز هم سقوط می کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد در حالی که قیمت نفت کاهشی 42 دلاری را در سال گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن تجربه کرده است اما روند کاهشی قیمت نفت در سال 2106 نیز تداوم خواهد داشت. تجدید نظر موسسات معتبر در قیمت نفت نشان می دهد وضعیت این بازار آشفته تر از براوردهای احتمالی در استانه سال جدید میلادی است .

    برآوردها نشان می دهد میانگین پیش بینی ها برای سال 2016 میلادی 41 دلار برای هر بشکه نفت است . کمترین برآورد به بانک جهانی تعلق دارد . این بانک قیمت 37 دلار در هر بشکه را پیش بینی کرده است . از سوی دیگر صندوق بین المللی پول این رقم را 50.4 دلار در هر بشکه براورد نموده که این رقم نیز بالاترین رقم برآورد شده در این میان تلقی می شود .

    گلدمن ساکس با استناد به اینکه اتفاقی در قیمت نفت در ماه های اخیر رخ نداده است ، تاکید کرده نمی توان در چنین شرایطی انتظار افزایش قیمت نفت را داشت . نکته مهم در این راستا عدم اتخاذ تصمیمی مشخص برای کاهش تولید نفت در اجلاس اخیر اوپک است . بر اساس اعلام گلدمن ساکس انباشت نفت به گونه ای است که ذخایر به ظرفیت عملیاتی خود نزدیک شده اند لذا ضروری است که قیمت نفت کاهش بیشتری یابد تا از حجم تولید کاسته شود.

    انتظار می رود رسیدن قیمت نفت به 20 دلار می تواند تولیدکنندگان را نسبت به کاهش تولید نفت مجاب کند . هر چند صندوق بین المللی پول بیشترین قیمت را برای هر بشکه نفت پیش بینی کرده است اما باید در نظر داشت که این نهاد کف قیمت در سال آینده را 20 تا 30 دلار تعیین کرده است . موسسه مالی مورگان استنلی افزایش ارزش دلار را عمده ترین دلیل کاهش قیمت نفت در سال 2016 می داند و با استناد به این نکته رسیدن قیمت هر بشکه نفت به 20 دلار را امکان پذیر اعلام کرده است . 

    جدول زیر پیش بینی چهار موسسه بین المللی معتبر از قیمت نفت را در سال  2016 نشان می دهد :

    نام موسسه

    آخرین پیش بینی قیمت برنت

    در سال 2016

    تاریخ انتشار

    پیش بینی قیمت برنت

    در گزارش های پیشین

    تاریخ انتشار

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا

    38

    فوریه

    40

    ژانویه

    صندوق بین المللی پول

    50.4

    ژانویه

    56.42

    جولای

    بانک جهانی

    37

    ژانویه

    51

    اکتبر

    گلدمن ساکس

    39

    مارس

    49.5

    سپتامبر

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها