عصر خودرو

نفت به بالای ۴۰ دلار رسید

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات امروز افزایش یافت و قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به ۴۰ دلار و ۳ سنت در هر بشکه رسید.

نفت به بالای ۴۰ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر شاخص های مثبت اقتصاد آمریکا و آلمان که می تواند موجب تقویت تقاضا برای نفت شود افزایش یافت، اما تحلیلگران هشدار دادند که بازارهای نفت همچنان از ناحیه مازاد عرضه تهدید می شود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 76 سنت، معادل 2 درصد افزایش به رقم 38 دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم 60 سنت افزایش داشت و به 40 دلار و 3 سنت رسید.

    بانک سرمایه گذاری جفریز روز جمعه اعلام کرد: ما معتقدیم قیمت فعلی نفت پایدار نمی ماند و انتظار داریم وقتی بازار به توازن بهتری در اواسط تا اواخر نیمه دوم امسال دست می یابد، شاهد ترمیم قیمت ها باشیم.» این بانک در عین حال اضافه کرده که «این ترمیم ممکن است به طول بیانجامد.»

    تجار گفتند پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اینکه اقتصاد این کشور در مسیر رشد اقتصادی بیشتر قرار دارد، احساس تا حدودی افزایشی در روز جمعه بر بازار نفت حاکم بوده است.

    در اروپا، موسسه اعتبار سنجی مودیز اعلام کرد، انتظار دارد آلمان، بزرگترین اقتصاد قاره سبز، شاهد سرعت گرفتن جزئی رشد خود باشد و رشد اقتصادی اش به 1.8 درصد برسد که ناشی از تقویت تقاضا در داخل بوده است.

    اما به رغم آمارهای امیدوار کننده از 2 اقتصاد بزرگ جهان، تحلیلگران هشدار دادند که قیمت نفت ممکن است به زودی مجددا کاهش یابد، زیرا نشانه های چندانی از حل زودهنگام مشکل مازاد عرضه روزانه یک میلیون بشکه ای نفت در بازار جهانی دیده نمی شود.

    بانک ای ان زد نیز در یادداشتی نوشت: «سرمایه گذاران در حال از دست دادن اعتماد خود به بهبود فصلی تقاضا در آمریکا هستند زیرا کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا (که اوایل هفته جاری گزارش شد) عمدتا ناشی از کاهش واردات و بهبود کارایی پالایشگاه ها بوده است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها