عصر خودرو

رویترز:

قیمت ۴۵ تا ۵۰ دلاری نفت برای روسیه قابل قبول است

عصر بازار- منابع نزدیک به روسیه گفتند مسکو که خود را برای نشست اواخر ماه جاری در دوحه با تولید کنندگان نفت آماده می کند، معتقد است قیمت بشکه ای ۴۵ تا ۵۰ دلار برای اینکه بازار جهانی در آن سطح به توازن برسد قابل قبول است.

قیمت ۴۵ تا ۵۰ دلاری نفت برای روسیه قابل قبول است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، منابع آگاه به برنامه های دولت روسیه گفتند، مسکو که خود را برای نشست اواخر ماه جاری در دوحه با تولید کنندگان نفت آماده می کند، معتقد است قیمت بشکه ای 45 تا 50 دلار برای اینکه بازار جهانی در آن سطح به توازن برسد قابل قبول است.

    تولید کنندگان مهم نفت قصد دارند روز 17 آوریل در دوحه تشکیل جلسه دهند تا طرحی اولیه را که در ماه فوریه به تصویب روسیه، ونزوئلا، قطر و عربستان رسیده را تثبیت کنند. این طرح در بر دارنده فریز تولید کشورها در سطح ماه ژانویه برای کاستن از مازاد عرضه موجود در بازار است.

    یکی از منابع آگاه گفت: «اکنون این بحث وجود دارد که این فریز تا چه زمانی باید ادامه یابد و راه های نظارت بر اجرای این توافق چیست.»

    «سطح قیمت 45 تا 50 دلاری از نقطه نظر برقراری توازن در بازار قابل پذیرش است، زیرا اگر قیمت ها بالاتر برود تولید کنندگان نفت شیل ممکن است شروع به ترمیم خود کنند.»

    یک سخنگوی وزارت انرژی روسیه تایید کرده که اطلاعات ارائه شده از سوی این منابع صحت دارد.

    تولید کنندگان نفتی نظیر روسیه و ونزوئلا به شدت وابسته به درآمدهای انرژی هستند و پس از افت قیمت نفت از بیش از 115 دلار به زیر 40 دلار بودجه های دولتی آنها با مشکل مواجه شده است.

    انتظار می رود در نشست دوحه، تولید کنندگان عمده نفتی از جمله جمهوری های استقلال یافته شوروی سابق نظیر قزاقستان و آذربایجان که در کنار روسیه شاهد کاهش شدید ارزش پول ملی خود به دلیل افت قیمت نفت بوده اند نیز حضور پیدا کنند.

    نگرانی اصلی از جانب ایران است که سال ها به دلیل تحریم ها صادراتش محدود شده بود و امسال بعد از لغو تحریم ها قصد دارد تولید نفت خود را پیش از هرگونه توافقی به سطح قبل از تحریم ها برساند. وزیر انرژی روسیه این هفته گفت، تهران قصد دارد در نشست دوحه شرکت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها