عصر خودرو

با صدور روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت؛

رکورد صادرات نفت ایران به اروپا شکسته شد

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به ثبت رکوردهای جدید صادرات نفت ایران به اروپا، گفت: هم اکنون ۳۵ درصد نفت ایران روانه بازار کشورهای اروپایی می‌شود.

رکورد صادرات نفت ایران به اروپا شکسته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سید محسن قمصری درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به کشورهای اروپایی، گفت: در شرایط فعلی نمی‌توان رقم دقیقی را برای تعیین حجم صادرات نفت ایران به اروپا اعلام کرد.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون 35 درصد از نفت ایران روانه کشورهای اروپایی می‌شود، تصریح کرد: در مجموع در دوران لغو تحریم‌ها رکوردهای جدیدی برای فروش و صادرات نفت خام ایران به کشورهای اروپایی به ثبت رسیده است.

    این مقام مسئول همچنین هفته جاری با اشاره به امضای قراردادهای جدید فروش نفت با شرکت‌های اروپایی، از آغاز صادرات نفت ایران به یونان خبر داده بود.

    بر اساس این گزارش، براساس اعلام بیژن زنگنه وزیر نفت هم اکنون روزانه یک میلیون و 700 تا یک میلیون و 750 هزار بشکه نفت توسط ایران به بازارهای مختلف جهان صادر می‌شود که با احتساب سهم 35 درصدی اروپا، در شرایط فعلی بیش از 500 هزار بشکه از طلای سیاه ایران روانه بازار کشورهای اروپایی می شود.

    پیش بینی می‌شود پس از امضای قراردادهای فروش نفت با شرکت‌های توتال فرانسه، لوک اویل روسیه و سپسای اسپانیا، قراردادهای جدید فروش نفت با ویتول سوئیس، انی ایتالیا، شل انگلیس، او. ام. ال مجارستان و توپراش ترکیه برای فروض و صادرات نفت امضا شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها