عصر خودرو

نخستین جلسه هیات واگذاری در سال جدید فردا برگزار می‌شود

عصر بازار- اولین جلسه هیات واگذاری در سال جدید برای تعیین و تصویب نام شرکتهای دولتی باقی مانده جهت عرضه روز شنبه تشکیل می شود.

نخستین جلسه هیات واگذاری در سال جدید فردا برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، اولین جلسه هیات واگذاری در سال جدید روز شنبه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضا در محل این وزارتخانه برگزار خواهد شد.

    براساس اصل 44 قانون اساسی واگذاریهای دولت باید در سال 93 به پایان می رسد که بدلیل عدم اتمام این واگذاریها، اجرای سیاست خصوصی سازی در کشور برای یک سال و تا پایان سال 94 تمدید شد. با این وجود دولت نتوانست قصه خصوصی سازی در سال گذشته به پایان برساند و این موضوع باید در سال 95 نیز تکرار شود و حالا هیات واگذاری وظیفه دارد نام شرکتهای دولتی باقی مانده را برای واگذاری در سال جدید تصویب و منتشر کند.
    این گزارش می افزاید: چندی پیش رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که بر اساس قانون بودجه، قرار بود در سال گذشته 18.100 میلیارد تومان از محل واگذاریها به خزانه واریز شود که 11.300 میلیارد تومان آن محقق شد گفت: نام تعداد 120 شرکت در لیست واگذاریهای سال گذشته این سازمان قرار داشت که حدود 30 شرکت از آنها واگذار شد. همچنین با احتساب سهام عدالت و رددیون تا کنون حدود 145 هزار میلیارد تومان سهم دولتی واگذار شده و حدود 100 هزار میلیارد تومان سهم دولتی نیز برای عرضه و فروش باقی مانده است.
    این گزارش می افزاید: به موجب ماده 39 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، دبیرخانه هیات واگذاری در سازمان خصوصی سازی تشکیل می شود و رئیس این سازمان دبیر هیات واگذاری است.
    بر اساس دستور العمل نحوه تشکیل جلسات هیات واگذاری نیز، این هیات دستکم یک جلسه در ماه خواهد داشت. بعلاوه این که جلسات هیات با حضور دستکم چهار نفر از اعضاء به نحوی که اعضاء دارای حق رای از 3 نفر کمتر نباشد، رسمیت می یابد و مصوبات آن با احراز دستکم سه رای اعتبار دارد.
    همچنین تهیه و تدوین پیش نویس کلیه آئین نامه ها، دستورالعملها، ضوابط، نظام نامه ها؛ پیگیری و دریافت فهرست بنگاه های مشمول واگذاری دارای طبقه بندی واگذاری؛ پیگیری از شرکت های مادر تخصصی بمنظور ارائه پیشنهاد تعیین تکلیف و برنامه زمانبندی واگذاری بنگاه ها؛ جمع آوری اطلاعات لازم و تشکیل بانک اطلاعاتی مربوط و برقراری سیستم مناسب اطلاع گیری و اطلاع دهی؛ تهیه طرح و الگوی کلی زمانبندی و واگذاری بنگاه ها و پیشنهاد آن به هیات برای طی مراحل بعدی؛ انجام بررسی های کارشناسی در خصوص نحوه حمایت از حقوق سهام داران بویژه سهام داران جزء و پیشنهاد تصویب آن؛ بررسی مشکلات شرکت های مادر تخصصی و سازمان خصوصی سازی در امر واگذاری و ارائه پیشنهادهای لازم؛ ارائه پیشنهاد واگذاری بلوکی بنگاه های مشمول واگذاری در بورس های داخلی و خارجی؛ تدوین برنامه نظارت بر فرآیند واگذاری و حمایت از واحدهای واگذار شده با بهره گیری از نظرات کارشناسان و فراهم آوردن مقدمات تشکیل جلسات هیات و ارسال دعوتنامه، تشکیل جلسات هیات و تهیه مصوبات هیات جهت ابلاغ توسط رئیس آن از جمله وظایف قانونی دبیرخانه هیات واگذاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها