عصر خودرو

کویت قراردادهایی برای واردات سالانه ۲.۵ میلیون تن گاز امضاء کرد

عصر بازار- شرکت دولتی نفت کویت قراردادهایی برای واردات سالانه ۲.۵ میلیون تن گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) با سه شرکت خارجی امضاء کرد.

کویت قراردادهایی برای واردات سالانه ۲.۵ میلیون تن گاز امضاء کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کویت طبق این قراردادها که یک مقام شرکت دولتی نفت کویت روز پنجشنبه خبر آن را اعلام کرد ، این مقدار گاز سالانه را تا سال 2020 برای تامین نیازهای خود وارد خواهد کرد.
    «نبیل بورسلی» مدیر بازاریابی شرکت نفت کویت (کویت پترولیوم) به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: کویت پترولیوم قراردادهایی با شرکت انگلیسی «بریتیش پترولیوم» و شرکت انگلیسی - هلندی «رویال داچ شل» برای خرید سالانه یک میلیون تن گاز از هر کدام از آنها امضاء کرده است.
    وی افزود که این شرکت کویتی همچنین طبق قراردادی سالانه نیم میلیون تن گاز از شرکت قطری «قطر گاز» خریداری می کند. بورسلی جزئیات مربوط به ارزش این قراردادها را اعلام نکرد.
    وی خاطرنشان کرد که شرکت نفت کویت قصد دارد پس از سال 2020 قراردادهای بلندمدت 15 ساله برای واردات سالانه 6 تا 7 میلیون تن گاز طبیعی مایع شده امضاء کند.
    کویت هفته پیش نیز قراردادی 2.93 میلیارد دلاری با سه شرکت کره جنوبی برای احداث یک پایانه جدید واردات ال.ان.جی امضاء کرده بود که انتظار می رود در سه ماهه نخست سال 2021 تکمیل شود.
    کویت عضو کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است اما تولید گاز طبیعی آن اندک است و تکافوی نیاز داخلی این کشور را بخصوص در فصل تابستان که مصرف گاز در نیروگاهها به اوج می رسد، نمی کند. ذخایر نفت کویت حدود 101.5 میلیارد بشکه برآورد می شود که معادل حدود 7 درصد از ذخایر اثبات شده نفت جهان است و روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت تولید می کند.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها