عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد:

احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید با سرمایه گذاری مستقیم خارجی

تکنولوژی ترکیه هم به ایران می آید

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از برنامه‌ریزی برای احداث ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور خبر داد و گفت: هزینه احداث نزدیک به ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه‌های مذکور توسط منابع خارجی و به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم تامین خواهد شد.

احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید با سرمایه گذاری مستقیم خارجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محسن طرزطلب با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش احداث نیروگاه‌ها از سال گذشته برنامه‌ریزی مفصلی صورت گرفته که تلاش می‌کنیم آنها را در سال جاری اجرایی کنیم.
    وی ادامه داد: تمهیداتی فراهم شده تا قرارداد احداث نزدیک به 22 هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور امضا شود و عملیات اجرایی بخشی از این نیروگاه‌ها در سال جاری آغاز شود.
    طرزطلب با بیان این مطلب که بخش اعظم هزینه احداث این 22 هزار مگاوات از طریق منابع مالی خارجی و بخشی نیز از طریق منابع مالی داخلی و سرمایه‌گذاری دولت تامین خواهد شد، اظهار داشت: هزینه احداث نزدیک به 10 هزار مگاوات از نیروگاه‌های مذکور توسط منابع خارجی و به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم تامین خواهد شد.
    وی با اشاره به اینکه شرکت‌های زیادی از کشورهای مختلف اظهار علاقمندی به سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در پروژه‌های ایرانی داشتند، افزود: از این بین، شرکت‌هایی از اروپا، ژاپن، کره‌جنوبی و ترکیه برای این پروژه‌ها انتخاب شدند.
    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد عمده این نیروگاه‌ها حرارتی، بخشی از آن سیکل ترکیبی و تعداد اندکی نیز نیروگاه بخاری خواهند بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها