عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- در حالی که کاهش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت آمریکا در جلسه قبل با افزایش صادرات نفت عراق جبران شد، قیمت نفت امروز به حدود ۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 5 سنت افزایش به 39 دلار و 89 سنت رسید که حدود 8 درصد بالاتر از پایین ترین رقم های به ثبت رسیده در اوایل هفته جاری بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 5 سنت افزایش به 37 دلار و 80 سنت رسید.

    یک مقام  شرکت نفت جنوب عراق روز پنجشنبه گفت، صادرات نفت عراق از بنادر جنوبی این کشور در ماه آوریل به طور متوسط به 3.494 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم بالاتر از 3.286 میلیون بشکه نفتی بوده که عراق در ماه مارس به صورت روزانه صادر کرده است.
    در همین حال، بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به اول آوریل 4.9 میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این رقم 3.2 میلیون بشکه افزایش یابد.
    هانس وان کلیف، تحلیلگر بازار نفت گفت: «ما شاهد تبعات آمار دیروز اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه هستیم، اما اگر شما به وضعیت بازار دقت کنید، هنوز هم عرضه بالا و ارقام بی سابقه ذخایر را مشاهده می کنید.»
    وی افزود: «ارقام تولید نفت در مناطقی نظیر ایران، عراق مورد توجه سرمایه گذاران است و مردم می خواهند ببینند چگونه این رقم ها بر تصویر کلی عرضه در بازار تاثیر می گذارد.»
    در اروپا، انتظار می رود عملیات تعمیرات در میدان نفتی دریای شمال در ماه آینده موجب تقویت قیمت نفت برنت شود.
    تحلیلگران گفتند، کاهش بیش از 4 درصدی ارزش دلار از زمان آغاز سال جدیدی میلادی نیز دیگر عاملی بوده که تاثیر مثبت بر قیمت نفت گذاشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها