عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

تدوین ۳ پیش‌شرط در جذب سرمایه‌گذار بندری

پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر‌ فقط با انتقال تکنولوژی‌

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سه محور اصلی را در مذاکرات با طرف‌های خارجی دنبال می‌کنیم که شامل «جذب سرمایه و سرمایه‌گذار»، «افزایش ارزش افزوده به فعالیت‌های اقتصادی بنادر ایران» و «انتقال تکنولوژی‌»، است.

تدوین ۳ پیش‌شرط در جذب سرمایه‌گذار بندری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد سعیدنژاد در نخستین دیدار رسمی‌اش پس از تعطیلات نوروز، میزبان مدیرکل حمل و نقل کمیسیون اروپا و رئیس بخش حمل و نقل دریایی و لجستیک این کمیسیون بود.

    در این دیدار که بنا بر تمایل مدیرکل حمل و نقل کمیسیون اروپا ‌‌در تهران برگزار شد، محمد سعیدنژاد‌ با اشاره به توسعه بنادر بزرگ بازرگانی در شمال و جنوب ایران بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان حاکمیتی همواره به دنبال راهکار مناسب جهت توسعه حمل و نقل دریایی از طریق بنادر جمهوری اسلامی ایران است.

    وی ادامه داد: در این راستا سه محور اصلی را در مذاکرات با طرف‌های خارجی دنبال می‌کنیم که شامل «جذب سرمایه و سرمایه‌گذار»، «افزایش ارزش افزوده به فعالیت‌های اقتصادی بنادر ایران» و «انتقال تکنولوژی‌»، است.

    ‌سعیدنژاد اضافه کرد‌: در همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید این نکته را مد نظر داشت که سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال سرمایه‌گذاری همراه با انتقال تکنولوژی و ایجاد مزیت‌های جدید است.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود‌: شرکت‌های خارجی با توجه به عدم شناخت و درک صحیح از شرایط حاکم در ایران با تصور اینکه همه کارهای عمرانی باید توسط خارجی‌ها انجام گیرد، خواستار حضور در بازار ایران هستند‌ این در حالی است که تحریم ها فرصت بسیار خوبی را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار داد تا با خودباوری ضمن صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها، بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز کشور توسط نیروهای داخلی انجام شود.

    ‌معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد‌: این سازمان آماده همکاری با شرکت‌های معتبر اروپایی جهت سرمایه‌گذاری در بنادر و پسکرانه‌های بندری به ویژه در بنادر چابهار، امیرآباد و بندر شهید رجایی‌ است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها