عصر خودرو

کاهش ۵۶ سنتی پس از چند هفته بهبود

سنگ‌آهن ایران ۵۲.۱۹ دلار شد

عصر بازار- در حالی متال بولتن شاخص قیمت جدید سنگ‌آهن ایران را با کاهش ۵۶ سنتی نسبت به هفته گذشته ۵۲.۱۹ دلار اعلام کرده که پیش از این انتظار می‌رفت قیمت سنگ‌آهن به کانال ۵۳ دلاری برسد.

سنگ‌آهن ایران ۵۲.۱۹ دلار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، متال بولتن شاخص سنگ‌آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین را این هفته 52.19 دلار اعلام کرد و این در حالی است که شاخص هفته گذشته 52.75 دلار بود و این نشان از نزول 56 سنتی قیمت سنگ‌آهن ایران دارد.

    در حالی که پیش از این پیش‌بینی می‌شد رشدی که برخلاف انتظارها صورت گرفته مقطعی باشد و پایدار نباشد، اما روند بازار نشان می‌دهد مجددا قیمت سنگ‌آهن مسیر نزولی را طی خواهد کرد. این در صورتی است که بنا بر تصور برخی‌ها با تداوم تقاضا، سنگ‌آهن به دلیل عرضه زیاد باری دیگر افت قیمت پیدا می‌کند. اما اگر روند صعودی ادامه‌دار باشد احتمال می‌رود اضافه عرضه هم به سطوح قبلی بازگردد.

    این در حالی است که معدنکاران تا زمانی که قیمت سنگ‌آهن به ثبات لازم نرسد، ریسک سرمایه‌گذاری مجدد را متقبل نمی‌شوند. اما به طور طبیعی پیش‌بینی می‌شود با افزایش قیمت سنگ‌آهن یا ثبات در همین محدوده رونق خرید و فروش آن تعداد معادن فعال سنگ‌آهن افزایش و احیای اشتغالزایی آنها جریان می‌گیرد و معادن بسیاری وارد مدار تولید و فعالیت در بازار می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها