عصر خودرو

فاز سوم اصلاحات اقتصادی عربستان؛ دو برابر کردن بازار سهام

عصر بازار- عربستان قصد دارد حجم بازار سهام خود را که هم اینک جزو بسته‌ترین بورس‌های دنیا محسوب می‌شود با افزودن شرکت‌های بسیار دیگر و تصویب قوانین با هدف سهولت ورود سرمایه‌گذاری خارجی تا دو برابر افزایش دهد.

فاز سوم اصلاحات اقتصادی عربستان؛ دو برابر کردن بازار سهام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، فایننشال پست نوشت: محمد الجدان، رئیس بازار سرمایه‌ عربستان عنوان کرد که این کشور قصد دارد علاوه بر جذب سرمایه‌های خارجی با تشویق شرکت‌های خصوصی و تسریع در روند خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی و ورود آنها به بازار سهام به این هدف دست یابد. در حالی که بازار سهام عربستان در حال حاضر 380 میلیارد دلار ارزش دارد و 170 شرکت را شامل می‌شود، با اجرای این برنامه‌ توسعه‌ای و در افق هفت ساله تعداد شرکت‌هایش به 250 خواهد رسید و ارزش آن به اندازه‌ای رشد خواهد داشت که با تولید ناخالص داخلی کشور برابر شود. ارزش شرکت‌های حاضر در بازار سهام، به گفته‌ وی، اینک 57 درصد تولید ناخالص داخلی است و هدف عربستان در این برنامه آن است که حجم و اندازه‌ این بازار بتواند نمای بیرونی تمام و کمالی از عظمت اقتصاد این کشور را ارائه کند.

    این برنامه بخشی از برنامه‌ بزرگ‌تری‌ است که در مواجهه‌ عربستان با بحران بی‌سابقه‌ اقتصاد این کشور قرار است اجرا شود و هدف اصلی آن قطع وابستگی اقتصاد این کشور، بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه‌ خاورمیانه، از درآمدهای نفتی است. این برنامه‌ اقتصادی توسط محمد بن سلمان، پسر پادشاه عربستان، ارائه شده و چارچوب اصلی آن هفته‌ گذشته در مصاحبه‌ای که وی با بلومبرگ نیوز داشت، مطرح شد. دومین شخص صاحب قدرت در پادشاهی عربستان در این مصاحبه‌عنوان کرد که عربستان قصد دارد با فروش سهام خود در شرکت آرامکو و آزاد کردن برخی دارایی‌های دیگر یک صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش 2 تریلیون دلار تاسیس کند و هدف آن سرمایه‌گذاری در بخش غیرنفتی و تنوع‌سازی در اقتصاد این کشور باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو