عصر خودرو

هشدار مدیر اجرایی «موسسه مالی بین‌المللی»:

رکود جهانی است

جایی برای سرمایه‌گذاری باقی نمانده

عصر بازار- موسسه مالی بین‌المللی (IIF) معتقد است: وضعیت رکودی سود، جهانی بوده و همه جای دنیا را فراگرفته است. اتفاقی که یک خبر بد برای اقتصاد جهانی و بازارهای سهام خواهد بود.

رکود جهانی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هانگ تران، مدیر اجرایی موسسه مالی بین‌المللی (IIF) در واشنگتن در خصوص کاهش جهانی درآمدها، رشد ضعیف بهره‌وری، تقاضای پایین و کمبود عمومی نیروی قیمت‌گذاری هشدار داد. با افزایش آمار اشتغال، شرکت‌های آمریکایی از هزینه‌های روبه‌رشد نیروی کار ضربه خورده‌اند.

    تران در مصاحبه‌ای اعلام کرد:‌ «سرایت رکود به این معناست که دیگر جایی برای شرکت‌های بزرگ وجود ندارد. در گذشته، اگر شما در کشور خود عملکرد ضعیفی داشتید،‌ می‌توانستید با سرمایه‌گذاری در خارج از کشور این معضل را جبران کنید. اما اگر شما از کاهش چشمگیر در سود داخلی و بین‌المللی رنج می‌برید، باید از نو همه چیز را آغاز کنید.»

    این موضوع به نوبه خود احتمال رکود اقتصادی را افزایش می‌دهد. وی به دلیل سقوط درآمدها، شانس رکود آمریکا در دو سال آینده را از 20 تا 25 درصد به 30 تا 35 درصد افزایش داد.

    رکود سود و درآمد بلندمدت موجب شده تا تران و همکارانش در خصوص دوام اوجگیری اخیر بازارهای سهام جهانی دچار شک و تردید شوند. آنها بر این عقیده‌اند که قیمت‌ها در یک روند نزولی گیر خواهند کرد.

    IIF در گزارش خود نوشت: «با توجه به این که انتظار می‌رود سودها در آینده نیز تحت فشار باقی بمانند، این شرایط به تدریج فشار نزولی بر قیمت سهام وارد خواهد کرد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها