عصر خودرو

بررسی معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالا؛

ادامه رونق معاملات سودکاستیک

عصر بازار- سودکاستیک پتروشیمی بندرامام و اروند، امروز همانند سال گذشته با تقاضای بیش از عرضه در معاملات محصولات شیمیایی روبه رو شد.

ادامه رونق معاملات سودکاستیک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سودکاستیک پتروشیمی بندرامام که به میزان 2 هزارتن عرضه شده بود، 3240 تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا 393 تومان و میانگین نرخ ثبت شده برای خرید آن نیز 409 تومان رقم خورد.

    همچنین عرضه 4 هزارتنی سودکاستیک پتروشیمی اروند نیز 6700 تن تقاضا داشت، میانگین قیمت خرید این کالا نیز 406 تومان رقم خورد.

    دی اتانول آمین پتروشیمی شازند هم دو برابر عرضه تقاضا داشت، عرضه 220 تنی این کالا 484 تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن 2 هزار و 978 تومان و میانگین خرید آن نیز 3 هزار و 41 تومان بود. به گفته کارشناسان بازار عرضه اندک این کالا یکی از دلایل مهم ثبت تقاضای بالای برای آن است.

    در همین حال کالاهای دیگر پتروشیمی شازند مانند دی اتیل هگزانول و منواتیلن گلایکول با نرخ پایه مورد معامله قرار گرفتند. در این بین عرضه 550 تنی منومر وینیل استات 2761 تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن 2 هزار و 780 تومان و میانگین قیمت خرید آن نیز 3 هزار و 41 تومان رقم خورد.

    در همین حال امروز محصولاتی مانند دی اتیلن گلایکول فرسا شیمی، اسیداستیک پتروشیمی فن آوران، زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام، اورتوزایلین برزویه وارد سیستم مچینگ شدند.

    استایرن منومر پتروشیمی پارس نیز به میزان عرضه یعنی 3 هزار و 24 تن تقاضا داشت و با قیمت پایه یعنی 3 هزار و 549 تومان مورد معامله قرار گرفت.

    آروماتیک سنگین پتروشیمی بوعلی سینا، منواتیلن گلایکول مارون، الکیل بنزن بیستون و تولوئن دی ایزوسیانات پتروشیمی کارون نیز در این روز معامله نشدند.

    در همین حال اوره صنعتی خراسان که به میزان 300 تن با نرخ پایه 703 تومان عرضه شده بود با تقاضای 640 تنی روبه رو شد و با قیمت 773 تومان مورد معامله قرار گرفت. اما اوره صنعتی کرمانشاه با قیمت پایه 666 تومان خریداری شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها