عصر خودرو

فرابورس

آیفکس نزولی شد

عصر بازار- طی معاملات روز گذشته در بازار سهام، شاخص کل فرابورس در حالی با افت ۶/ ۱ واحدی مواجه شد که در ابتدای ساعات معاملاتی روندی صعودی در قیمت‌ها و شاخص‌ها مشاهده می‌شد.

آیفکس نزولی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، آیفکس در دقایق آغازین ساعات رسمی معاملات با رشد تقریبا 3 واحدی همراه بود و این نماگر عدد 811 واحد را نیز به خود دید. اما در ادامه و با افزایش عرضه‌ها و در نتیجه افت قیمت سهام، شاخص فرابورس نیز به آرامی مسیری نزولی را در پیش گرفت و سرانجام در عدد 807 واحد بسته شد. روز گذشته در فرابورس 547 میلیون و 482 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 143 میلیارد تومان و در 43 هزار و 230 نوبت دست به دست شد. همچنین طی معاملات روز گذشته نمادهای «دی»، «شتران»، «ثتران»، «پترول» و «شاوان» بیشترین توجه معامله‌گران را به خود جلب کردند و پربیننده‌ترین نمادهای روز گذشته در فرابورس بودند. همچنین نمادهای «مارون»، «میدکو»، و«کوثر»، «شتران» و «شراز» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشته و در مجموع آیفکس را 5 واحد تنزل دادند.

    در طرف دیگر «دماوند» تازه وارد در کنار ذوب بیشترین تاثیر مثبت را برای شاخص فرابورس به ارمغان آوردند. نماد شرکت تولید نیروی برق دماوند که به تازگی به تابلوی معاملات فرابورس راه یافته است در حالی روز گذشته با رشد قیمت مواجه شد که از لحاظ قیمتی بین تازه واردهای فرابورس ضعیف‌ترین کارنامه را به جا گذاشته است. دماوند در آخرین روزهای سال گذشته عرضه شد و با قیمت 74 هزار ریال روی تابلوی فرابورس نشست. برخلاف آنچه از عرضه‌های اولیه انتظار می‌رود، پس از عرضه اولیه رشد چشمگیری در این نماد مشاهده نشد و این سهم تنها پس از 10 درصد رشد و رسیدن به قیمت 81 هزار ریال به تعادل رسید. پس از آن قیمت این نماد رو به نزول گذاشت و 76 هزار ریال را به چشم دید. سرانجام و در آخرین معاملات این سهم به قیمت 78 هزار و 300 ریال رسید. تقریبا همزمان با عرضه اولیه در این نماد، سهام شرکت‌های صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) و داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) نیز عرضه شد که هر یک از این سهم‌ها به ترتیب 97 و 35 درصد رشد داشته‌اند. عدم رشد قیمت در نماد دماوند باعث شد رشد سهام بانک دی (سهامدار عمده دماوند) نیز متوقف شود. کارشناسان بازار دو عامل مهم سنگین بودن سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند و همچنین عرضه این سهم در قیمتی بالا را عامل اصلی توقف رشد قیمتی آن می‌دانند. همچنین طی معاملات روز گذشته در فرابورس نمادهای وگستر، ساینا، اتکام، ارفع و دسانکو بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند و در طرف دیگر سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر)، شرکت اعتباری کوثر (وکوثر)، صنعتی روان فن‌آور (خفناور) و صنایع نسوز توکا (کتوکا) متحمل بیشترین کاهش قیمت‌ها شدند. بیشترین ارزش معاملات نیز در روز گذشته به نمادهای «ذوب» «دماوند» «ذوب2»، «مراز12» و صسکن اختصاص یافت. همچنین در معاملات ‏ETF‏ بالاترین حجم و ارزش مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد‌آفرین پارسیان، صندوق سرمایه‌گذاری هستی بخش آگاه و آساس بود.‏ بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت نیز مربوط به داد‌و‌ستد 48 هزار و 445 ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا2» ‏بود ضمن آنکه در مجموع، 70 میلیارد ریال معامله در 4 نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.‏

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها