عصر خودرو

چهارشنبه ۱۸ فروردین؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز چهار‌شنبه ۹۵.۰۱.۱۸ در بازار برق بورس انرژی ۶۷۱ مگاوات برق به ارزش ۵ میلیارد و ۱۲۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۴۸ درصدی همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و افزایش اندک 0.5 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:




    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ چند روزی است که قیمت در محدوده بین  315,000 تا 320,000 ریال در حال نوسان می‌باشد.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات در محدوده قیمت‌های روز معاملاتی گذشته به انجام رسید اما بر خلاف روز قبل، شاهد افزایش حجم عرضه در بازار بودیم. با توجه به افزایش حجم عرضه، خریداران با کمی احتیاط به معامله پرداختند که منجر به کاهش حجم و ارزش معاملات شد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950201 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950201 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در روزهایی که این نماد مورد معامله قرار گرفته تغییری در قیمت رخ نداده و در محدوده 320,000 ریال باقی مانده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره کار خود را با روندی صعودی آغاز کرده و تا قیمت 450,000 ریال رشد کرده و پس از اندکی نزول در اواسط دوره در محدوده 440,000 ریال به ثبات رسیده و در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و در محدوده 422,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 220 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 16.01.1395 با 150 مگاوات می‌باشد.
     

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها