عصر خودرو

قائم مقام امور معدنی خانه صنعت جوانان ایران:

۳۰ درصد معادن تهران تعطیل است

عصر بازار- قائم مقام امور معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان به اینکه در حال حاضر فرآوری معدنی با اشکالاتی همراه است، گفت: معادن تهران با ۱.۱۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند و ۳۰ درصد آنها تعطیل است.

۳۰ درصد معادن تهران تعطیل است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سیدعلی صدری امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار در عمل اقدامی را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی انجام نداده است، اظهارداشت: این قانون فقط در چارچوب شورای گفت‌وگوی است و آیین‌نامه جدیدی برای آن تدوین نشده است.

    وی با تأکید بر اینکه با وجود وضع قوانین و مقررات بسیار هر روز مشکلات تولیدکنندگان افزوده می‌شود، افزود: یک تولیدکننده برای صدور یک مجوز باید بروکراسی پیچیده‌ای را طی کند در حالی که قرار بود انجام فعالیت‌های تولیدی آسان‌تر شود.

    صدری اضافه کرد: به اعتقاد من اجرایی شدن پنجره واحد در گمرک زمانی موفق خواهد بود که با استانداردهای جهانی هماهنگ باشد.

    رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان اینکه در سطح بین‌المللی 4 مدل بسته‌بندی در گمرک وجود دارد، گفت: این موضوع در ایران 14 مدل است که همین امر بروز تخلفات را در گمرک افزایش می‌دهد.

    وی تصریح کرد: می‌گویند یارانه بخش صنعت را پرداخت کرده‌اند اما هر کسی که رفته این منابع را دریافت کرده بیاید بگوید چه میزان توانسته است از دولت یارانه بگیرد.

    *معادن تهران با 1.10 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند

    در ادامه این نشست خبری حیدری به عنوان قائم مقام امور معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان اینکه دولت به جای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید به حفظ سرمایه‌گذار داخلی توجه کند، اظهارداشت: این روزها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دولت تخفیفاتی را تا مرز 50 درصد برای آنها درنظر می‌گیرد، حال این پرسش مطرح است که آیا تولیدکننده داخلی هم می‌تواند از این تخفیف‌ها استفاده کند یا خیر؟. برای پاسخ باید گفت هر روز فعالیت و سرمایه‌گذاری در بخش معدن برای تولیدکننده داخلی سخت‌تر می‌شود و دولت در این رابطه اقدام موثری را انجام نمی‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فرآوری معدنی با اشکالاتی همراه است، افزود: متأسفانه مسئولان در بخش معدن به جای حل مشکلات اقدام به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌کنند به نحوی که امروز معادن تهران با 1.10 درصد ظرفیت فعالیت کرده و بالای 30 درصد آنها تعطیل هستند.

    حیدری گفت: به عنوان نمونه معدنی که 700 هزار تا 850 هزار سنگ آهک تولید می‌کرد یک اختلافی با مالکین داشت که سازمان صنایع به جای رفع اختلاف اقدام به تعطیلی آن کردند.حتی معادن برای تأمین سوخت نیز باید بروکراسی پیچیده‌ای را طی کنند که این موضوعات باعث می‌شود تا نتوانند تولیدات خود را به فروش رسانده و اقدام به فعالیت نمایند.

    قائم مقام امور معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با انتقاد از نحوه دریافت حقوق دولتی از بخش معدن گفت: حقوق دولتی تا پیش از این سالانه پرداخت می‌شد اما از سال گذشته باید هر 3 ماه یک بار حقوق دولتی پرداخت شود حال اگر کسی نتواند این هزینه را پرداخت کند به کارگروه ماده 20 معرفی شده و پروانه معدن آن ابطال می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها