عصر خودرو

سی‌ام فروردین ماه صورت خواهد گرفت

عرضه بلوکی حق تقدم استفاده نشده پتروشیمی زنجان

عصر بازار- سی‌ام فروردین ماه، ۲۵ درصد از مجموع سهام و حق تقدم سهام شرکت صنایع پتروشیمی زنجان که در مرحله قبل از بهره‌برداری قرار دارد، بطور یکجا و نقد از طریق عرضه در بازار پایه اما طبق مقررات بازار سوم به فروش خواهد رسید.

عرضه بلوکی حق تقدم استفاده نشده پتروشیمی زنجان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابوس ایران، 417 میلیون و 242 هزار و 100 سهم از حق تقدم استفاده نشده شرکت پتروشیمی زنجان که قبل از مرحله بهره‌برداری قرار دارد (معادل 25 درصد از مجموع سهام و حق تقدم سهام این شرکت)، بطور یکجا و نقد از طریق عرضه در بازار پایه اما طبق مقررات بازار سوم به فروش می‌رسد.
    قیمت پایه هر سهم جدید (حق تقدم استفاده نشده) این شرکت که کارگزار عرضه کننده آن نیز شرکت کارگزاری آریا بورس است، 300 ریال بوده و قیمت پایه کل آن 125 میلیارد و 172 میلیون و 630 هزار ریال است.
    بنا به این گزارش، عرضه یکجای سهام شرکت مذکور در نماد «زنجانح4»، مستلزم رعایت مقررات دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار است و معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران نیز تنها در صورتی که کلیه ضوابط مربوطه رعایت شده باشد، اقدام به قطعی کردن معامله می‌کند.
    در این میان با توجه به آگهی تمدید مهلت پذیره‌نویسی عمومی افزایش سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی زنجان در سامانه کدال، مهلت پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده این شرکت نیز تا روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه تمدید شده است.
    بر پایه این گزارش کارگزار خریدار لازم است حداکثر ظرف سه روز کاری پس از انجام معامله، وجه پذیره‌نویسی حق تقدم خریداری شده (معادل 1000 ریال ارزش اسمی هر سهم) را همزمان با وجه معامله حق تقدم (ثمن معامله) به صورت نقدی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز کند.
    لازم به یادآوری است از آنجا که سهام مذکور، حق تقدم استفاده نشده است، خریداران حق فروش این سهام را تا قبل از ثبت افزایش سرمایه نخواهند داشت.
    در حال حاضر معاملات سهام شرکت پتروشیمی زنجان در بازار پایه و در قالب توافقی صورت می‌گیرد.

    برچسب ها