عصر خودرو

حذف ضامن مالی برای ویزای تایوان

خبر افزایش خرید نفت ایران در نامه نماینده دولت تایوان به رئیس اتاق تهران

عصر بازار- دولت تایوان لزوم داشتن اسپانسر و ضامن برای دریافت روادید تایوان برای متقاضیان دارای گذرنامه ایرانی را لغو کرد تا ایرانیان ساده‌تر و سریع‌تر بتوانند برای سفر به تایوان روادید دریافت کنند. این در حالی است که این کشور آسیایی خرید نفت از ایران را در سال جاری میلادی بیش از ۲۷ درصد افزایش خواهد داد. این دو خبر را «جری اس.یانگ» مدیرکل دفتر بازرگانی جمهوری چین (تایوان) در امارات طی نامه‌ای به مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران اعلام کرده است.

خبر افزایش خرید نفت ایران در نامه نماینده دولت تایوان به رئیس اتاق تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، یانگ در این نامه خطاب به مسعود خوانساری نوشته است: «پیرو نامه قبلی خود در دسامبر 2015، مفتخرم به نمایندگی از دولت جمهوری چین (تایوان) دو پیام را به جنابعالی برسانم.» این مقام تایوانی در بند نخست نامه خود از لغو محدودیت‌ها در صدور هر نوع ویزا اعم از گردشگری و تجاری برای دارندگان پاسپورت ایرانی خبر داده و گفته است: «هم‌اکنون دارندگان گذرنامه ایرانی می‌توانند بدون نیاز به داشتن ضامن و اسپانسر در کشور تایوان از طریق سفارت‌خانه‌ها، سرکنسولگری ها و دفاتر نمایندگی ما در سراسر دنیا برای دریافت هر نوع ویزای گردشگری، تجاری و غیره اقدام کنند.»

    او هم‌چنین در این نامه از افزایش 27 درصدی خرید نفت تایوان از ایران در سال جاری میلادی خبر داد. یانگ نوشت: «با مساعدت‌ و حسن‌نظر وزارت امور خارجه، شرکت دولتی CPC و کمپانی فورموسا پلاستیک (Formosa Plastic) تصمیم گرفته‌اند میزان خرید نفت خود از ایران را از 11 میلیون بشکه به 14 میلیون بشکه در سال 2016 افزایش دهند.»

    شرکت دولتی CPC هسته اصلی فعالیت‌های تایوان در حوزه صنعت نفت، گاز طبیعی و بنزین را برعهده دارد و کمپانی فورمسا پلاستیک نیز قلب فعالیت‌های این کشور در صنعت پتروشیمی به حساب می‌آید. جری اس. یانگ در نامه خود یه مسعود خوانساری این اقدامات در پاسخ به پیشنهادات مطروح شده از جانب ایران برای ارتقای روابط دوجانبه میان ایران و تایوان خوانده است. او هم‌چنین ابراز امیدواری کرده است که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز در آینده نزدیک دفتری در تایوان برپا کند و به بازرگانان و تجار دو کشور خدمات ارائه دهد.

    تایوان که همواره روابط تجاری خوبی با کشورمان داشته است پس از برجام با اعزام چند هیات و رایزنی های گسترده در پی توسعه روابط تجاری و مراودات اقتصادی خود با ایران است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها