عصر خودرو

سفیر ایران:

هند علاقه مند به سرمایه گذاری در نفت وگاز و پتروشیمی ایران است

عصر بازار- سفیرجمهوری اسلامی ایران در دهلی نو گفت:هند بشدت علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های پایین دستی صنعت نفت بویژه نفت و گاز و پتروشیمی ایران است.

هند علاقه مند به سرمایه گذاری در نفت وگاز و پتروشیمی ایران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «غلامرضا انصاری» روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه P4 (پلاستیک ،پتروشیمی ،چاپ و بسته بندی) که با حضور وزیر نفت هند و تعدادی از کارشناسان شرکت های نفت و گاز و انرژی در مرکز نمایشگاه هند در نویدا گشایش یافت افزود: شرکت های هندی از فرصت مغتنمی که بعد از رفع تحریم ها بوجود آمده برای همکاری و سرمایه گذاری درایران استفاده کنند.
    وی خاطرنشان کرد: همکاری ایران و هند در بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت سابقه ای طولانی دارد و دو کشور در دوران جدید می تواند این همکاری را توسعه دهند.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو خاطرنشان کرد که هند علاقه مند به مشارکت و سرمایه گذاری در بخش های پائین دستی صنعت نفت ایران بویژه پتروشیمی و کود شیمیایی است.
    وی با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه P4(پتروشیمی ،پلاستیک ،چاپ و بسته بندی )هند اظهار کرد مواد اولیه بسیاری از محصولاتی که دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته شده در بخش پتروشیمی تولید می شود .
    انصاری گفت که ایران با داشتن ذخایر عظیم گاز به عنوان ماده اولیه پتروشیمی از ظرفیت بالایی برای همکاری با هند برخوردار است .
    وی، فاصله نزدیک بین ایران و هند را از دیگر عوامل گسترش همکاری دو کشور دانست و تصریح کرد فاصله بین بندر چابهار ایران و بندر «موندرا» در غرب هند بسیار نزدیکتر از فاصله شهرهای بزرگ هند مانند دهلی – بمبئی است.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با بیان اینکه فرمول قیمت گذاری گاز در ایران نهایی شده است خاطرنشان کرد سرمایه گذاران هندی می توانند از مزیت های موجود در ایران برای سرمایه گذاری و ساخت محصولات درایران و انتقال آن به بازار بزرگ هند بهره مند شوند.
    وی در ادامه اقتصاد ایران و هند را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و هند مصرف کننده بزرگ انرژی، فرصت های زیادی برای همکاری دارند.
    انصاری در پایان از شرکت کنندگان دعوت کرد که از غرفه ایران در نمایشگاه پتروشیمی ،پلاستیک ،چاب و بسته بندی در نویدا دیدن کنند.
    نمایشگاه پتروشیمی ،پلاستیک ،چاپ و بسته بندی با حضور شرکت های مختلف ازجمله ایران در مرکز نمایشگاههای هند در نویدا دهلی نو از روز گذشته به مدت چهار روز گشایش یافت.
    هند از مشتریان نفت و گاز ایران است و وزیر نفت این کشور قرار است برای گسترش ارتباطات اقتصادی بویژه در موضوع انرژی اواخر هفته جاری راهی تهران شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها