عصر خودرو

منابع هندی خبر دادند

سفر وزیر نفت هند به تهران برای افزایش خرید نفت

عصر بازار- وزیر نفت هند هفته آینده به تهران سفر می کند و مشارکت هند در توسعه میدان گازی فرزاد ب و خرید بیشتر نفت ایران از جمله موضوعاتی است که در این سفر مورد مذاکره مقامات دو کشور قرار می گیرد.

سفر وزیر نفت هند به تهران برای افزایش خرید نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند که روزهای 9 و 10 آوریل(هفته آینده) به تهران سفر خواهد کرد، امیدوار است همکاری های انرژی را در این سفر با ایران گسترش دهد. این اولین سفر یک وزیر هندی به ایران از زمان لغو تحریم هاست.

    مشارکت شرکت او ان جی سی در توسعه میدان گازی فرزاد ب، خرید نفت بیشتر و پرداخت بدهی های نفتی ایران از جمله دستور کارهای وزیر نفت هند در این سفر محسوب می شود. پرادهان همچنین درباره پروژه هایی از جمله مجتمع های پتروشیمی و کود شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر چابهار با مقامات ایرانی گفت و گو خواهد کرد.

    سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند نیز پس از پرادهان  احتمالا در روزهای 17 و 18 آوریل به ایران سفر خواهد کرد.

    منابع آگاه می گویند، پروژه های مواصلاتی در داخل ایران که هند را به منطقه آسیای میانه ارتباط خواهد داد، در کنار تقاضا برای انرژی در حال سوق دادن سیاست هند به سمت ایران است.

    امیرحسی زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران روز دوشنبه گفت: «میدان گازی فرزاد ب، خرید نفت از ایران و سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی از مهمترین موضوعات مورد بحث خواهند بود.»

    در سال 2008، کنسرسیومی به رهبری شرکت نفت و گاز طبیعی هند میدان گازی فرزاد ب را کشف کرد، اما به دلیل تحریم ها نتوانست از آن بهره برداری نماید.

    سال گذشته، شرکت او ان جی سی پیشنهادی 3 میلیارد دلاری برای توسعه این میدان به تهران ارائه کرد.  بر اساس برآوردها میدان فرزاد ب در بلوک فراساحلی فارسی دارای 12.8 تریلیون فوت مکعب گاز است.

    ماه گذشته، پرادهان گفته بود، «امیدوار» است که قراردادی در مورد میدان فرزاد ب در جریان سفرش به تهران منعقد شود. «علاقمندی اصلی ما در ایران اکتشاف و تولید است. ما ارتباطات قدیمی ای با ایران داریم و در دوران دشوار خرید نفت از ایران را ادامه داده ایم.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها