عصر خودرو

سقوط شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن همزمان با کاهش قیمت نفت خام برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز سه شنبه، همزمان با کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روندی کاهشی یافت.

سقوط شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن همزمان با کاهش قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خرید و فروش می شود در بعد از ظهر روز سه شنبه با کاهش 1.19 درصدی مواجه شد.

    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 73 واحد کاهش، به 6 هزار 91 واحد رسید.

    کاهش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن بیش از هر چیز متاثر از کاهش سهام غول های نفتی 'بی پی ' و ' شل ' و شرکت های معدنی بوده است.

    پوند انگلیس نیز عصر روز سه شنبه در برابر دلار آمریکا با 0.74 درصد کاهش، در مقابل 1.4156 دلار و همچنین با 0.69 درصدکاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.2436 یورو معامله شد.

    هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز سه شنبه در بازار لندن، با 27 سنت کاهش به 38.70 دلار رسید.

    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز سه شنبه با 28 سنت کاهش به 35.42 دلار رسید.

    این پایین ترین بهای نفت خام در بازارهای جهانی طی یک ماه گذشته شمرده می شود .

    گفته می شود کاهش به یکباره و غیرمنتظره تقاضا برای بنزین در آمریکا در ماه ژانویه گذشته یکی از دلایل کاهش بهای نفت خام بوده است.

    به گفته کارشناسان وجود شک و تردید در مورد احتمال توافق کشورهای مهم تولید کننده نفت خام برای ثابت نگه داشتن تولیداتشان یکی دیگر از دلایلی است که سبب نوسان بازار نفت شده است.

    وزیران نفت عربستان و روسیه در فوریه گذشته در نشستی در قطر توافق کرده بودند که سطح تولید نفت خام خود را در سطح ماه ژانویه ثابت نگهدارند که این مساله سبب تقویت قیمت نفت خام در بازار جهانی شده بود.

    در هفدهم آوریل قرار است نشستی با حضور کشورهای تولید کننده نفت خام در دوحه برگزار شود که موضوع اصلی آن ثابت نگهداشتن سطح تولیدشان است.

    قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.

    هر چند از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح 27.10 دلار، به پایین ترین حد در طی 20 سال گذشته رسیده بود تاکنون رشد قابل ملاحظه ای کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها