عصر خودرو

یک مقام کردستان عراق خبر داد

امضای قرارداد صادرات نفت عراق از طریق ایران طی یک ماه آینده

عصر بازار- یک مقام کردستان عراق گفت، دولت اقلیم کردستان عراق در قالب بخشی از توافقی که قرار است طی یک ماه آینده به امضا برسد، صادرات نفت از طریق ایران را آغاز خواهد کرد.

امضای قرارداد صادرات نفت عراق از طریق ایران طی یک ماه آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عبدالله آکریی مسئول روابط ایران و اقلیم کردستان در وزارت امور خارجه اقلیم گفت: «هیئتی از وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان با مقامات وزارت نفت ایران دیدار کرده تا درباره صادرات نفت کردستان عراق از طریق ایران گفت‌وگوهایی را انجام دهد».

    «توافق نهایی بین دو طرف در این زمینه یک ماه زمان می‌برد... گفت‌وگوها درباره صادرات نفت کردستان عراق از طریق تبریز و کرمانشاه در حال پیشرفت است و در مرحله نهایی قرار دارد. امضای نهایی این توافق توسط دو طرف تنها یک ماه زمان می‌برد».

    آکریی انتظار دارد نشست بعدی در این زمینه در اربیل برگزار شود.

    در اواخر ماه مارس، نمایندگان اقلیم کردستان عراق در تهران گفتند، گفت‌وگوها درباره صادرات نفت اقلیم از طریق ایران بعد از تعطیلات نوروز از سر گرفته خواهد شد.

    ناظم دباغ، نماینده دفتر اقلیم کردستان عراق در تهران گفت، این گفت‌وگوها با تهران هنوز به اجماع نرسیده است.

    پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران اقلیم کردستان عراق شروع به بررسی گزینه صادرات نفت از طریق ایران کرد. دباغ می‌گوید، خط لوله نفتی برای صادرات نفت در ایران ایجاد خواهد شد. وی به جزئیات بیشتری درباره تعداد بشکه‌های نفتی که روزانه از این طریق صادر خواهد شد اشاره نکرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها