عصر خودرو

در ماه نخست توافق هسته‌ای;

صادرات آمریکا به ایران ۲ برابر شد

عصر بازار- صادرات آمریکا به ایران در نخستین ماه اجرای توافق هسته ای ۲ برابر شد و به ۳۳.۹ میلیون دلار رسید.

صادرات آمریکا به ایران ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از رشد 47 درصدی صادرات این کشور به ایران در دو ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

    صادرات آمریکا به ایران در ژانویه و فوریه 2016 بالغ بر 44.1 میلیون دلار اعلام شده است. این کشور در مدت مشابه سال قبل 30 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا در دو ماهه نخست 2016 در جایگاه 106 قرار داشته است.

    واردات آمریکا از ایران در دو ماه نخست سال جاری میلادی نیز 2.1 میلیون دلار گزارش شده است که مربوط به ماه فوریه است. در ماه ژانویه واردات آمریکا از ایران صفر اعلام شده بود.

    توافق هسته ای ایران اواسط ژانویه 2016 به اجرا گذاشته شد که بر اساس آن صادرات برخی کالاهای ایران از جمله فرش و پسته به آمریکا آزاد شد. برخی تحلیلگران انتظار داشتند با اجرایی شدن این توافق صادرات کالاهای سنتی فرش و پسته ایران رونق خوبی پیدا کند. با این وجود کل صادرات ایران به آمریکا در فوریه 2016 تنها 2.1 میلیون دلار بوده است.

    صادرات آمریکا به ایران در فوریه 2016 نیز 33.9 میلیون دلار گزارش شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد 102 درصدی داشته است. آمریکا در فوریه 2015 بالغ بر 16.7 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    بر این اساس مبادلات دو کشور در دو ماه نخست سال جاری میلادی 46.2 میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 54 درصدی داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها